اولین دردسر "دولو" از زمان ورود به بسکتبال؛

انتخابات پرحاشیه هیئت بسکتبال تهران لغو شد/ انصراف کاندیداها و غیبت اعضا

انتخابات ریاست هیئت بسکتبال استان تهران که با حواشی زیادی طی روزهای اخیر مواجه شده بود به خاطر به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا مجمع برگزار نشد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ انتخابات هیئت بسکتبال استان تهران که قرار بود روز گذشته 25 آذر برگزار شود اما به عصر امروز 26 آذر موکول شده بود با غیبت 8 نفر از 18 عضو مجمع لغو شد.

یک نماینده از مربیان، 4 نماینده هیئت های شهرستان ها، 2 نماینده داوران مرد و زن و نایب رئیس بانوان هیئت نفراتی بودند که در انتخابات حاضر نشدند.

از طرفی لارودی، ایزدپناه، درغوکاسیان، خمجانی، کرمی  و علی آقابیگ نفراتی بودند که از ابتدا برای انتخابات نامزد شده بودند اما در نهایت چهار نفر اول به خاطر اعتراض به شرایط خاص حاکم بر انتخابات و اخبار مربوط به اعمال نفوذ در گزینش اعضاء مجمع از حضور در انتخابات انصراف دادند تا تنها کرمی و آقابیگ به عنوان کاندیدا در انتخابات حاضر شوند.

حواشی انتخابات چه بود؟

تماس های ما با دولو سرپرست فدراسیون بسکتبال برای اطلاع دقیق از مسائل مطرح شده در حاشیه انتخابات هیئت تهران نتیجه ای در برنداشت اما علت حاشیه های زیاد مجمع انتخابی هیئت تهران که در نهایت منجر به لغو انتخابات شد، طبق شنیده ها موارد زیر بوده است:

1- تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی براساس آیین نامه باید از 45 روز قبل به اطلاع عموم برسد، در حالی که تاریخ انتخابات هیئت تهران از یک هفته قبل مشخص شده و اعلان عمومی در این مورد صورت نگرفت.

2- از ابتدای هفته شایعاتی در مورد نحوه انتخاب اعضاء مجمع از سوی یک شخص خاص که کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون بسکتبال هم هست، مطرح شد و کمیته های مختلف هیئت در انتخاب و معرفی نفرات رأی دهنده نقش نداشتند. گویا از سوی شخص مزبور تماس هایی هم با نفرات منتخب مجمع گرفته شد تا به کاندیدای خاصی رأی دهند.

3-یکی از کاندیداهای نهایی در مهلت قانونی ثبت نام نکرده بود و در مورد اشخاص کاندیدا اطلاعاتی به صورت عمومی منتشر نشده بود.

4- در حالی که طبق قانون باید نماینده بازیکنان، مربیان و داوران از افراد فعال در این رشته باشند، آرین آرتونیان به عنوان نماینده بازیکنان تهران معرفی شد که از سال گذشته در هیچ تیمی عضویت نداشته است و طبق شنیده ها از دوستان یکی از کاندیداها بود. انتخاب آرتونیان در شرایطی صورت گرفت که تعداد زیادی از بازیکنان ملی پوش و مطرح تهرانی دیگر نیز به عنوان گزینه برای نمایندگی بازیکنان در مجمع وجود داشت.

سعید داورپناه ملی پوش تیم مهرام تهران نماینده دوم بازیکنان در مجمع بود.

گفتنی است موارد بالا، به عنوان دلایل انصراف کاندیداهای دیگر، غیبت اعضاء مجمع و حواشی روزهای اخیر مطرح شده است و برخی موارد بحث داغ اهالی بسکتبال در شبکه های احتماعی و محافل دیگر بوده است.

دردسر دولو چند هفته بعد از سرپرستی فدراسیون بسکتبال

رمضانعلی دولو سرپرست فدراسیون بسکتبال که به صورت موقت برای مهیا کردن شرایط برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون در رأس امور قرار گرفته است، یکی از اولویت های خود را برگزاری انتخابات ریاست هیئت های استان هایی قرار داده است که در حال حاضر با سرپرست اداره می شوند.

استان کرمان اولین مورد از حدود 10 استان بلاتکلیف بود که انتخابات آن با موفقیت انجام گرفت اما انتخابات هیئت استان تهران که از بهمن سال 1392 با سرپرست اداره می شود با مشکل روبرو شد.

گویا پیش از این با هماهنگی مدیرکل ورزش استان تهران قرار بود که انتخابات ریاست هیئت بسکتبال تهران بعد از انتخابات ریاست فدراسیون برگزار شود اما در نهایت تصمیم بر برگزاری مجمع انتخابی استان تهران پیش از انتخابات ریاست فدراسیون گرفته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار