المیادین گزارش داد:

فعالیت‌‌های دیپلماتیک گسترده در راهروهای سیاست در تهران/ مسیر حل بحران‌‌های منطقه از ایران می‌‌گذرد

ایران برای حل بحران های سوریه و عراق فعالیت‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده و این روزها سیاستمداران از نخست وزیر سوریه، رئیس پارلمان عراق تا وزیر خارجه ترکیه همه به تهران آمده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ نور الدین الدغیر گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد هم اکنون تهران حرکت دیپلماتیک فعالی از خود نشان می دهد. تحولات منطقه باعث شده تا باب دیپلماسی در ایران گشوده شود. دیپلماسی ای که محور آن عراق و سوریه و مبارزه با تروریسم است. از نخست وزیر سوریه، رئیس پارلمان عراق تا وزیر خارجه ترکیه همه به تهران آمده اند در حالی که برنامه ها و دیدگاه های مسافران تهران با یکدیگر فرق می کند با این حال ایران می‌‌گوید تروریسم به یک خطر راهبردی تبدیل شده است و هیچ کس از این خطر مستثنا نیست.


« محمد جواد ظریف » وزیر خارجه ایران گفت: وجود خطر بزرگی که تروریسم باشد نیازمند آن است که دیدگاه های مان را به یکدیگر نزدیک کرده و برای جلوگیری از ورود تروریست ها به سوریه تلاش کنیم. امیدوارم این مساله با مذاکره محقق شود.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ای بسا پیامی که مسوولان ایرانی به مسافران تهران منتقل کردند این بود که زمان کنونی دیگر اجازه افزایش فعالیت های تروریستی در منطقه را نمی‌‌دهد. شاید اینکه تهران مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه را پذیرا شده است به خاطر این باشد که ترکیه را تحریک کند وارد فعالیت سیاسی ای شود که روسیه برای حل و فصل بحران سوریه به راه انداخته است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: معتقدیم باید در سوریه مرحله انتقالی ایجاد شود و دولت انتقالی نماینده طیف های مختلف سوری باشد تهران نیز چنین ایده ای دارد. ما در دیدگاه ها با یکدیگر اختلاف نظر داریم اما باید همکاری ما در همین راستا باشد.

راهروهای سیاست در تهران شاهد فعالیت‌‌های دیپلماتیک قوی است. فعالیت دستگاه های دیپلماسی ایران این بار به سوی آنکارا به حرکت در آمده است تا در برخی از مواضع سیاسی ترکیه تغییر ایجاد کند. امکان این وجود دارد که ترکیه بر سر میز مذاکره ایران بنشیند و پیرامون این ها گروه هایی باشند که آن ها را دشمن می نامند.

ایران برای هماهنگ سازی تلاش ها در مقابله با تروریسم گام هایی بر می دارد.
تهران این تلاش ها را با دیدار سه جانبه سوری، عراقی و ایرانی آغاز کرد. به نظر می رسد ایران به دنبال گسترش دامنه حضور خود است.

ای بسا ایران با استقبال از سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق تلاش می کند تا صف بندی طائفه ای را از بین ببرد مساله ای که سوخت پدیده تروریسم در منطقه را تامین می کند.

سلیم الجبوری گفت: امنیت و ثبات منطقه یک مسوولیت جمعی است که در آن تمامی کشورهای منطقه شرکت می کنند و باید یک دیدگاه واحد و مورد اتفاق نظر داشت که از طریق آن بشود امنیت را تامین کرده و تروریسم به دور رانده شود.

در پایان این گزارش آمده است: امید می رود این فعالیت هایی که در تهران صورت می گیرد در مسکو تداوم یابد. عنوان بزرگ آن حل و فصل بحران سوریه است اما بر اساس جزئیات خبر عنوان آن جلوگیری از  گسترش تروریسم در منطقه و همچنین جلوگیری از حضور بیگانگان در آن است.   


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار