رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

وزارت کشور تمهیدات ویژه‌ای برای اختصاص بالگرد در اختیار سازمان محیط زیست قرار داده است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: با تمهیدات ویژه وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران به زودی بالگردی در اختیار سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد.

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه سالهای زیادی است که جنگلهای کشور به خاطر عوامل مختلف دچار آتش سوزی شده است و امروز سازمان محیط زیست با توجه به تفاهم نامه‌ای که با سازمان هلال احمر به امضا رسانده است ممکن است بتواند از امکانات ویژه این سازمان از جمله بالگرد برای از بین بردن حریق در جنگلها استفاده کند، افزود: با توجه به اینکه امروز سازمان محیط زیست کشور تفاهم نامه‌ای را با جمعیت هلال احمر به امضا رسانده است ما امیدواریم بتوانیم از امکانات ویژه سازمان هلال احمر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست قبل از امضای این تفاهم نامه در تلاش بوده است تا با کمک ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، ستاد بحران و همکاری نیروهای مسلح بتواند بالگردی را برای اطفاء حریق درجنگل‌ها تهیه کند.

ابتکار با اشاره به اینکه دولت برای تهیه بالگرد اعتباراتی را برای سازمان محیط زیست در نظر گرفته است تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان مراتع و جنگلها و ستاد مدیریت بحران اقدامات فراوانی را در این زمینه انجام داده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما امیدواریم بتوانیم از ظرفیت ویژه هلال احمر برای مقابله با حوادث استفاده کنیم و با سازش مستمر همواره اقدامات پیشگیرانه لازم را در جهت حفاظت از سنگرها ومراتع انجام دهیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار