زن الجزایری که با داعش می‌جنگد +عکس

بانوی ۴۸ ساله الجزایری گفت: کوبانی را مانند میهنم الجزایر دوست دارم و حاضرم تا آخرین نفس از آن بجنگم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،شبکه تلویزیونی الخبر در برنامه «عن قرب» (از نزدیک) گزارشی درباره یک زن الجزایری پخش کرد که در شهر کوبانی (عین العرب) در کنار مدافعان کُرد این شهر به مقابله با تروریست‌های داعش برخاسته است.

این زن الجزایری با وجود اینکه هفت سال خانواده خود را ندیده، اما همچنان بر ایستادن در کنار کرد‌ها در جنگ علیه داعش و القاعده اصرار می‌کند.

«لینده شلبی» ۴۸ ساله از طریق فعالان کرد طی برنامه‌ای از تلویزیون «الخبر» با خانواده خود تماس برقرار کرد. خانواده وی فکر می‌کردند که او از مدت‌ها پیش کشته شده است.

این زن الجزایری در این برنامه تلویزیونی گفت: کوبانی را مانند میهنم الجزایر دوست دارم و حاضرم تا آخرین نفس از آن بجنگم.

لینده چند سال پیش با مردی از اهالی کوبانی ازدواج کرد. او اکنون منتظر به دنیا آمدن اولین نوزادش در این سرزمین است. اما بر خلاف اشتیاق لینده مادرش که در این برنامه تلویزیونی ظاهر شد، از شدت نگرانی گریه کرد و از دخترش خواست که به الجزایر برگردد.

از کوبانی خبر می رسد که یگان‌های حمایت مردمی کرد با همراهی نیروهای پیشمرگه در ساعات پایانی شب گذشته توانستند چند منطقه را در شهر کوبانی را از تصرف داعش خارج کنند. در همین حال، یک مقام کرد با تاکید بر نیاز کرد‌ها به ایجاد گذرگاه انسانی، ‌اعلام کرد که درگیری‌ها در کوبانی درصورتی که سلاح‌های پیشرفته به دست کرد‌ها نرسد، طولانی خواهد شد.

«ادریس نعسان» معاون مسوول روابط خارجی در کوبانی اعلام کرد: یگان‌های حمایت مردمی کرد و پیشمرگ‌ها مواضع داعش را هدف قرار دادند و در جریان این درگیری‌ها، نیروهای کرد توانستند شب گذشته چند منطقه در میان روستای ترنیک تا مسیری که این منطقه را به بلندی مشتی نور متصل می‌سازد، تحت کنترل خود درآورند که این اقدام تاثیری منفی بر امدادرسانی‌ها به تروریست‌های داعش برجای می‌گذارد که این بلندی را تحت تصرف خود دارند.



برچسب ها: زن الجزایری ، داعش ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۴۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۳
اگه نصف مردهای عراق اینجوری بودند داعش جرات همچین غلطهایی رو نداشت.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۳۰ ۲۷ آذر ۱۳۹۳
دمت گرم