عفونت محل جراحی موجب افزایش هزینه‌های بیمارستانی شده است

در سال‌های اخیر بروز عفونت محل عمل جراحی، موجب افزایش هزینه‌های بیمارستانی و تحمیل هزینه‌های سنگین بر بیماران و خانواده آنها و سیستم بهداشتی و درمانی شده است.

علیرضا توسلی استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عفونت محل جراحی یکی از چهار عفونت بسیار شایع در بیمارستان است که در بسیاری از اعمال جراحی بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه عفونت محل عمل می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی بیمار داشته باشد، تاکید کرد: در سال‌های اخیر بروز عفونت محل جراحی، موجب افزایش هزینه‌های بیمارستانی و تحمیل هزینه‌های سنگین بر بیماران و خانواده آنها و سیستم بهداشتی و درمانی شده است.

توسلی افزود: عفونت محل جراحی به عنوان یکی از عوامل اصلی طولانی شدن مدت بستری شدن بیمار در بیمارستان و افزایش طول دوره درمان بیماری و عفونت مطرح است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات خوبی جهت کنترل عفونت‌های بیمارستانی صورت گرفته است،‌ خاطرنشان کرد: البته هنوز بیمارستان‌هایی وجود دارند که بروز عفونت در آنجا بسیار بالا و قابل ملاحظه است و باید برای برطرف کردن این مشکل با جدیت برنامه ریزی کرد و اقدامات عملی‌تری صورت داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.