هشدار به خانواده ها؛

اقدامات تبهکارانه آقای خواستگار با حلوای مسموم!

خواستگار قلابی به بهانه آشنایی با خانواده دختر جوان راهی خانه آنها شد و پس از بیهوش کردن اعضای این خانواده، نقشه خود را عملی کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، اين مرد با سفر به استان‌هاي مختلف، دختران دم بخت را شناسايي مي‌كرد و پس از بيهوش‌كردن آنها، دست به سرقت اموالشان مي‌زد. آخرين نقشه شوم اين مرد در شهرستان قم رقم خورد. طعمه‌هاي او اعضاي خانواده‌ دختري بودند كه وي قرار بود از او خواستگاري كند.

مرد جوان آن شب درحالي‌كه يك بسته حلوا در دست داشت راهي خانه دختر شد تا ساعتي را در كنار آنها بگذراند. اعضاي خانواده دختر اما پس از خوردن حلوا، بيهوش شدند و مرد جوان تمامي طلاها، پول‌ها و اموال باارزش آنها را سرقت كرد. پس از فرار اين مرد و با شكايت خانواده دختر، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي استان قم وارد عمل شدند و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري خواستگار قلابي شروع شد. مأموران متوجه شدند كه مرد كلاهبردار از حدود 2 هفته قبل و از طريق يك واسطه با اين خانواده آشنا شده بود.

با شناسايي واسطه و بررسي‌هاي انجام شده، ردي از خواستگار قلابي در شهرستان تبريز به‌دست آمد و مشخص شد كه اين مرد در اين شهر نيز قصد دارد با همين روش دست به سرقت از دختر جواني بزند. تيمي از كارآگاهان با دريافت نيابت قضايي راهي تبريز شدند و با شناسايي محلي كه قرار بود خواستگار قلابي با طعمه‌اش ملاقات كند، توانستند او را در يك عمليات ضربتي دستگير و در بازرسي بدني او مقدار زيادي قرص و داروي بيهوشي كشف كنند.

مرد جوان كه در پرونده‌اش سوابق متعدد كيفري به چشم مي‌خورد، پس از انتقال به اداره آگاهي به چند سرقت مشابه اعتراف كرد و گفت: مدتي قبل براي اجراي نقشه‌هايم راهي شهرستان قم شدم. شگردم اينگونه بود كه ابتدا سوار يك تاكسي شدم كه راننده‌اش فردي ميانسال بود. در طول مسير سر صحبت را با او باز كردم و گفتم كه وضع مالي خوبي دارم و مي‌خواهم به زندگي‌ام سر و سامان بدهم و به‌دنبال دختري از خانواده‌اي مناسب براي ازدواج مي‌گردم. راننده تاكسي كمي فكر كرد و گفت كه خانواده خوبي را مي‌شناسد كه دختر دم‌بخت دارند و مي‌تواند مرا با آنها آشنا كند. من هم از او خواستم كه اين كار را انجام دهد و به اين ترتيب مقدمات آشنايي من و خانواده شاكي فراهم شد.

خواستگاري با طعم سرقت

مرد جوان ادامه داد: چند روز پس از آشنايي با خانواده دختر، سرانجام آنها مرا به خانه‌شان دعوت كردند تا بيشتر با هم آشنا شويم. از قبل يك بسته حلواي مسموم تهيه كرده بودم كه آن شب همراه خودم بردم. بعد از صحبت‌هاي اوليه، همه اعضاي خانواده به‌جز يك نفر از حلوايي كه خريده بودم، خوردند.

آن يك نفر هم گفت كه حلوا دوست ندارد و من كه از قبل پيش‌بيني اين موقعيت را كرده بودم، مدعي شدم كه استاد درست‌كردن قهوه هستم و براي او يك ليوان قهوه تهيه كردم و داخلش داروي خواب‌آور ريختم. به اين ترتيب همه اعضاي خانواده دختر به خواب رفتند و من با خيال راحت شروع به سرقت پول‌ها، طلاها و لوازم باارزش آنها كردم و پس از آن هم از خانه خارج شدم. بعد از اين سرقت به تبريز رفتم و باز هم از طريق يك واسطه با دختر دم‌بختي آشنا شدم. قصد داشتم با شگرد قبلي اين دختر را نيز بيهوش و از او سرقت كنم كه مأموران محل قرار ما را محاصره كردند و به اين ترتيب دستگير شدم.

نقشه شيطاني

هر چند خواستگار قلابي در شهرستان قم فقط دست به سرقت از خانواده شاكي زده بود اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه او در شهر ديگري با اين شگرد دختر جواني را بيهوش كرده و علاوه بر سرقت طلاها و پول‌هايش، وي را مورد آزار و اذيت نيز قرار داده است. متهم تا‌كنون به سرقت‌هاي متعدد از بانوان در استان‌هاي تهران، قم، گيلان، اردبيل و آذربايجان‌غربي اعتراف كرده و تحقيقات براي شناسايي ديگر جرايم احتمالي وي ادامه دارد.


انتهای پیام/م
برچسب ها: قم ، خواستگار ، قلابی ، حلوا ، مسموم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
خوب. حالا با این کارها پولدار شدی؟