حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

وحدت حوزه و دانشگاه به حرکت‌های علمی کشور معنا می‌بخشد/ تنها راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه است که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) در سال 59 شکل گرفت.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط‌ عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین "سید محمدعلی آل‌هاشم"، در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز طی سخنانی تلاش استعمارگران برای دور کردن نسل جوان از اسلام ناب را یکی از اصلی‌ترین توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: در این مسیر ایجاد تفرقه بین نخبگان و اندیشمندان همواره مورد توجه دشمنان بوده است و وحدت علمای دینی ضمن این که می‌تواند انگیزه معنوی را در بین دانشجویان و حوزویان برقرار کند می‌تواند این توطئه دشمن را نیز بی‌اثر کند.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به تشریح شرایط دانشگاه در زمان قبل از انقلاب پرداخت و دراین‌باره افزود: در آن زمان دانشگاه از دین و مبانی دینی جدا افتاد و نه تنها نتوانست مسائل کشور را حل کند بلکه خود به مرکزی برای  ترویج اندیشه‌ها و فرهنگ غرب و شرق تبدیل شد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران را وحدت میان حوزه و دانشگاه خواند که با بهره‌گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) در سال 59 شکل گرفت، وی در این خصوص خاطر نشان کرد:  وحدت میان این نهاد یعنی حوزه و دانشگاه نه تنها به حرکت‌های علمی کشور را معنا بخشد بلکه یکی از راهبردهای اصلی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) برای مقابله با ترفندهای  دشمنان و تحقق اسلام ناب محمدی بود، همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز با نگاهی عمیق نسبت به مسائل جامعه فرمودند: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف،  وحدت این است که همه به سمت یک جامعه اسلامی مستقل و الگو حرکت کنیم.
 
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر این نکته که  وحدت میان حوزه و دانشگاه امروز بیشتر از گذشته احساس می‌شود افزود: یکی از محورهای اصلی توطئه‌های دشمنان اسلام، دور کردن قشر تحصیل کرده از مسائل اجتماعی و دینی است و در این راه دشمنان از شیوه‌های گوناگونی مانند ترویج فساد و بی بند و باری، مد گرایی و اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی و اقوام ایرانی استفاده می‌کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن 27 آذرماه سالروز، شهادت شهید  آیت‌الله مفتح، خاطر نشان کرد: شهید دکتر آیت الله مفتح از جمله افرادی بودند که این توطئه استعمار را احساس کرد و تمام تلاش خود را در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و وحدت میان این دو نهاد بکار برد.

حجت الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری به ویژگی‌های اساتید پرداخت و الگوی عملی، اخلاقی و حرفه ای بودن برای دانشجو، داشتن صلاحیت و شایستگی‌های لازم علمی، مهارت در بکار گیری اصول و فنون تدریس، ایجاد اشتیاق نسبت به سرنوشت دانشجو و برخورداری از روحیه پذیرش حق را از جمله ویژگی‌های یک استاد خوب برشمرد.

وی در ادامه به ویژگی‌های دانشجویان پرداخت و در خصوص نگه‌داشتن حرمت و احترام استاد، داشتن اخلاق، ایمان و نیت خالص، داشتن ذهن کنجکاو و جستجوگر، متعهد بودن به مسائل کشور، عملی کردن آموخته‌ها و تقویت توان علمی، خودداری از جدال و ستیزه جویی در بحث‌ها، بصیر و آگاه بودن به مسائل سیاسی را از جمله این ویژگی‌ها دانست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: دانشجویان باید از مسائل سیاسی آگاهی کامل داشته و لحظه شناس باشند اما دانشگاه نباید مرکز فعالیت حزب‌ها، گروه‌ها و جریان‌ها و جناه های باشد.

وی در ادامه با تشریح شرایط حاکم بر منطقه تصریح کرد: هرچند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تهدید سخت و نظامی از سوی دشمنان قرار دارد اما این‌گونه تهدیدات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد چرا که دشمنان برخورد سخت با ایران اسلامی را بسیار پرهزینه ارزیابی می‌کنند و از این رو تلاش می‌کند از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی جوانان ما را از درون تهی کند و خانواده‌ها را مورد هدف قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان با اشاره به تهدیدات و تحریم‌های ظالمانه دشمنان تنها راه مقابله با آن را اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطرنشان کرد: باید صرفه جویی و جلوگیری از اسراف و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و مصرف داخلی و عدم وابستگی به نفت در مقابله تحریم‌ها بایستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار