در دیدار از مراجع تقلید؛

تقدیر آیات عظام از وزیر بهداشت و اجرای راهبرد نظام سلامت

آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و جوادی آملی، اجرای راهبرد نظام سلامت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستاوردهای ملی این برنامه را مورد تقدیر قرار دادند و خواستار ادامه آن شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران،آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم در دیدار سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: خوشبختانه گام های خوب و موثری برای بهبود سلامت مردم توسط وزارت بهداشت برداشته شده است که آثار آن در جامعه نمایان است.

وی افزود: مساله پیشرفت علمی درعلوم پزشکی و حل مشکلات با وجود تحریم ها عملکرد خوب دیگر وزارت بهداشت است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: بیمه سلامت نیز بسیاری از مردم را در مسائل درمانی، آسوده خاطر کرده و آثار آن در جامعه ملموس است.

وی بیان کرد: دلیلی ندارد که دیگران را دارای استعدادهای مافوق بشری بدانیم، ما نیز استعدادهای درخشانی داریم که در محرومیت ها، متبلور می شوند و امیدواریم همانطور که در تکنولوژی پزشکی درخودکفایی گام برداشته ایم، در مسائل دیگر نیز به خودکفایی دست یابیم.

وی تصریح کرد: دولت در مضیقه مالی است و با وجود این مشکل، کشور را اداره کرده است و اگر دولت به مشکلی برنخورد اعتماد به دولت در زمینه های دیگر هم بیشتر می شود.

وی با تاکید بر اینکه در برابر مشکلات نباید عزت و شرافت خود را از دست دهیم، به مشکل نگرانیهای بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی اشاره کرد و افزود: باید از وجود این بخش استفاده شود و باید کاری کنیم که درمانها ارزان قیمت در بخش دولتی آنها را با مشکل تعطیلی مواجه نکند.

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر بهداشت گفت: خدماتی که وزارت بهداشت با این وسعت انجام داده است، بسیار مهم و کم سابقه است.

وی افزود: هر فردی از افراد مملکت وظیفه دارد در برابر نیت و اقدامات خیرخواهانه شما تقدیر و تشکر داشته باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: کار شما بسیار وسیع و کامل است و اقدامات شما افتخاری برای دولت است؛ سلام مخصوص ما را خدمت دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و سران دولت برسانید.

وی با تاکید بر خدمت رسانی به نقاط محروم، گفت: مردم در نقاط محروم باید به پزشکان دسترسی داشته باشند، چرا که امام راحل عنایت ویژه ای به محرومان داشتند و خوشبختانه وسعت خدمات شما در این مناطق فراگیر بوده است.

آیت الله نوری همدانی خواستار نظارت هرچه بیشتر وزیر بهداشت بر مسائل بهداشت و درمان در کشور شد و ابراز امیدواری کرد: آنچه تاکنون طراحی و انجام شده است، به همین منوال ادامه پیدا کند.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید هم در این دیدار گفت: مطمئن هستم برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اسباب خوشحالی و مسرت مردم و بیماران را فراهم می آورد و بابت برنامه های خوب شما در حوزه بهداشت و درمان تبریک می گویم.

وی اظهار کرد: اقداماتی که در جهت رضایت خداوند متعال انجام می شود، قابل تقدیر است و انشاء الله بتوانید در خدمت به مردم بخصوص محرومان و مستضعفان جامعه موفق و موید باشید.

آیت الله صافی گلپایگانی بر لزوم اهتمام بیشتر در خدمت رسانی به مردم با وجود تلاش جدی و گسترده دکتر هاشمی تاکید کرد و افزود: شک نکنید اعمال شما توفیقی بزرگ و به خواست خداوند متعال است و بدانید موفقیت شما موفقیت دولت و نظام محسوب می شود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به لزوم وحدت و همدلی مسوولان برای پیشبرد اهداف اسلام در جامعه افزود: حسن نیت شما بر کسی پوشیده نیست، پشتکار داشته باشید و از حمایت سایر دستگاه ها نیز در پیشبرد اهداف خود استفاده کنید، زیرا هدف همه ما یکی است و آن اعتلای پرچم اسلام می باشد.

آیت الله عبدالله جوادی آملی با تقدیر از خدمات قاضی زاده هاشمی، گفت: شما در وزارت بهداشت خوش درخشیدید و امیدواریم خدمات حضرتعالی مستدام باشد.

آیت الله جوادی آملی با آرزوی موفقیت برای رییس جمهوری افزود: اقدامات دولت در بخش پزشکی خلاصه نمی شود و در حقیقت دولت باید برای مردم هم مرهم بوده و هم دارویی برای سایر مشکلات از جمله برخورد افرادی باشد که قصد سوءاستفاده را دارند.

آیت الله جوادی آملی ابراز کرد: علم پزشکی پیشرفت زیادی کرده است، اما اگر بتوان آن را با علم طب قدیم نیز پیوند زد، می توانیم خدمات بهتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در اثر گسترش علم، رشته ها از جمله پزشکی تخصصی شدند، اما پزشکان باید فکر آسمانی داشته و جامع الاطراف باشند و هر پزشک باید همه بیماری ها و کیفت و کمیت درمان آن ها را بداند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدارها با اشاره به تلاش های دولت در خدمت رسانی به مردم و جدیت رییس جمهوری در این امر اظهار داشت: دکتر روحانی همت والایی درخدمت گذاری به مردم دارند و در هنگام تصویب بودجه، حمایت بسیاری از برنامه های وزارت به عمل آوردند.

هاشمی' با اشاره به سرکشی و بررسی مشکلات استان های مختلف از نزدیک تصریح کرد: در سفر به استان کردستان هم شاهد کمبودهایی بودیم که تلاش می کنیم مشکلات و موانع رفع و خدمات مناسبی به مردم ارائه شود.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: خوشبختانه امروزه شاهد حضور فعال نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هستیم ولی باز هم به حضور بیشتر و موثرتر روحانیون در دانشگاه ها با یک رابطه صمیمی و نه اداری احساس می شود.

هاشمی اضافه کرد: در زمینه افزایش موالید در کشور هم طرح گسترده ای در دست اقدام داریم که در این مسیر اقدامات بسیاری نیز به مرحله اجرا درآمده است.

در ادامه این دیدار معاون بهداشتی وزارت بهداشت ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده در حوزه افزایش نرخ موالید در کشور افزود: در حال حاضر در حوزه شعار و عمل از زبان همکاران ما دیگر جمله 'فرزند کمتر زندگی بهتر' کاملا حذف شده است.

'علی اکبر سیاری' به عوامل موثری که زمینه های کاهش جمعیت را در کشور موجب می شود اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات در این خصوص خیل جوانانی هستند که در سن ازدواج قرار دارند که لازم است برای رفع مشکلات این قشر و ایجاد بسترهای ازدواج آسان تمهیداتی اندیشیده شود.

انتهای پیام /م
برچسب ها: قم ، نظام ، سلامت ، درمان ، تقدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.