معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان:

4 راهکار کوتاه‌مدت برای کاهش مشکلات پرستاران ارائه می‌شود

میرزابیگی گفت: حجم بالای کار پرستاری و کمبود نیرویی که وجود دارد، موجب آزردگی خاطر پرستاران را ایجاد کرده است ولی تمام راهکارهای کوتاه‌مدت را برای بهبود خدمات و کمبودهای پرستاری مهیا کرده‌ایم که یکی از این راهکارها استفاده از دانشجویان پرستاری با ساعتی 5 هزار تومان است.

دکتر محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اولین راهکار کوتاه‌مدت، بحث استفاده از نیروی دانشجویی است. دومین راهکار استفاده از نیروهای پرستاری شرکتی است. جایگزینی مرخصی زایمان با نیروی پرستاری جدید به عنوان سومین راهکار مطرح است و راهکار چهارم روش تمدید دوره طرح پرستاران است که اجرای تمام این راهکارهای کوتاه‌مدت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: از آنجایی که دولت مجوز استخدام رسمی نیروی جدید را نداده است، لذا راه‌های غیردولتی را پیش‌رو گرفته‌ایم و انتظار داریم دو اتفاق رخ دهد. یکی استفاده صحیح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از بخش‌نامه‌هایی است که ابلاغ گردیده و مبادرت به جذب نیروهای مورد نیاز داشته باشند. دوم اینکه لازم است جاذبه ایجاد شود و امتیازاتی برای پرستاران قائل شوند.

میرزابیگی گفت: در خصوص بخش‌نامه بکارگیری نیروی پرستاری، علی‌رغم اینکه عنوان شده ساعتی 5 هزار تومان برای دانشجویان در نظر گرفته شود، مواردی هم دیده می‌شود که کمتر از این مقدار به دانشجویان پرداخت می‌شود که این تخلف بوده و دانشجویانی که با آنها اینگونه رفتار می‌شود باید گزارش دهند.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.