سید مهدی ابطحی:

قضاوت داور به پیروزی گیتی پسندی ها کمک کرد/به هواداران بگویم نیایید که رقبا ناراحت نشوند؟

سرمربی تیم فوتسال شهروند ساری گفت: تماشاگران سرمایه های تیم ما هستند حتی تیم گیتی پسند نیز در شهر خود تا این حد از حمایت هواداران بهره نمیبرد، باید به آنها بگویم نیایید که داوری در فشار قرار نگیرد؟

سید مهدی ابطحی سرمربی تیم فوتسال شهروند ساری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: رقابت پرتنشی برابرگیتی پسند داشتیم که ابتدا موفق به گلزنی شدیم  اما خیلی زود گلی از حریف دریافت کردیم این گل به دلیل اشتباه فردی بازیکنان بود که باعث شد نهایتا رقیب ابتدا با ما تساوی کند و حتی در مدتی زمانی به فاصله 2 گل از ما پیشی بگیرد.
 
وی افزود: در این میان  داور روی صحنه خطای محمدی بر عظیمایی به سود ما پنالتی گرفت اما متاسفانه ضربه پنالتی که توسط رسولی زده شد با برخورد به تیر دروازه از دست رفت خوردجالب این جاست که بعد ا بعد از این جریان داور بلافاصله به سود رقیب یک پنالتی گرفت و با تصمیمی سخت گیرانه لطفی را از زمین اخراج کرد این درحالیست که برخورد توپ پرقدرت حریف به دست رسولی باعث این تصمیم  اما در حال حاضر صحبتم این است که اگر برخورد توپ به دست حکم اخراج دارد آیا ضربه دروازه بان حریف به بازکن من اخراج نداشت؟؟؟
 
ابطحی در خصوص داوری گفت: داوری این روزها در فوتسال ایران  به صورتی درآمده که  که زورشان به هر تیمی برسد به ضرر این تیم  و به سود حریف سوت می زنند درست مانند اتفاقی امروز رخ داد، در جریان بازی داور برای ما یک پنالتی به حق گرفت اما داور وسط نظر داور خودش را قبول نکرد و حتی به بازیکنانم اخطار داد.

 همیشه در حین مشاهده فیلم برخی از بازی ها از تصمیمات گرفته شده توسط داوران تعجب میکنیم به خصوص در این رقابت ها ک به مصاف تیم ها یبزرگ و حساس میربوط می شود، چنین مواردی بیشتر دیده می شود، قضاوت در بعضی رقابت ها آنقدر حساس است که باعث تغییر نتیجه می شود به همین دلیل از کمیته داوران می خواهم که در این موارد دقت بیشتری به خرج دهند.
 
سرمربی شهروند ساری اضافه کرد: البته باید بگویم قضاوت دیروزعباسی مرا شگفت زده نکرد زیرا این داور همیشه به اینگونه داوری میکند هیچ شکی به پاک بودنش ندارم اما توانایی و درایتش در همین حد است، اطمینان دارم از دوازده قضاوت شاید بتواند تنها یک بازی خوب قضاوت کنه اما باقی قضاوت هایش  پر از اشکالات تعجب آور است.
 
وی در خصوص اظهار نظر مربیان در مورد تحت فشار قرار گرفتن داوران توسط هوادارن گفت: کشاورز و مربیان دیگر نظر خودشان را در مورد داوری اظهار کرده اند و این امری طبیعی است که هر مربی باید سنگ خود را به سینه بزند.

اما من می خواهم از دوستانم بپرسم کدام تیم لیگ برتری در ایران از استقبال پرشور این تعداد تماشاچی بهره می گیرد؟ حضور این افراد باعث گرم شدن بازی  می شود و در صورت نبودن هواداران رقابتی بی روح و هیجان برگزار خواهد شد مانند بازی دور رفت در اصفهان که هواداران اصلا استقبال نکردند و گویی برای برگزاری رقابتی تدارکاتی و بی اهمیت عازم این شهر شدیم. حال باید با وجود این سرمایه ها به هواداران بگوییم نیایید که رقبا ناراحت نشوند و داوری تحت فشار قرار نگیرد؟
 
البته ما قصد سوء استفاده از موقعیت خود را نداریم به همین دلیل تنها شهری هستیم که طی زمان رقابت یگان ویژه  به منظور حفظ امنیت در سالن حضور دارد میارن تا تیم ها خیالشان راحت باشد که مشکلی پیش نمیاد یا اینکه پشت نیمکت ها را خالی می کنیم که هوتداران به رقبا فشار نیارن و عملکرد آنها را تحت تاثیرنگذارند.
 
در ابتدای بازی هوادران ما حتی کشاورز و تیمش را تشویق کردند، این حرف کشاورز و باقی مربی ها قشنگ نیست که جو باعث ترس داور یا قضاوتش به سمت تیممان می شود.
 
ابطحی در پایان گفت: این در حالیست که معتقدم داور تحت تاثیر نام این تیم برای آنها سوت زد در غیر این صورت نتیجه دیگری رقم می خورد چرا که در این صورت  ما پنالتی می زدیم، سپهر را اخراج می شد و شبرازه تیم حریف از هم می پاشید،  بازیکن خوب تیممان اخراج نمی شد.
 اما جدا از داوری ما هم اشتباهاتی داشتیم که به باختمان انجامید  با وجود اینکه نیمه دوم  بازی کامل در دست ما بود اما گیتی پسند تیم خوب و حیرت انگیزی است که از کوچکترین موقعیت های بوجود آمده استفاده می کند زیرا آنها چندین سال عمر خود را در تیم ملی گذرانده و با تیم های بزرگ روبه رو شده اند که همین امر باعث می شود کنترل بازی را سریع در دست بگیرند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: فوتسال ، رقابت ، ابطحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار