افخم در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران:

قطعنامه کانادا علیه ایران وجاهت قانونی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن هر گونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشرعلیه کشورهای مستقل گفت: جمهوری اسلامی ایران شکل گیری، تصویب و محتوای چنین قطعنامه‌هایی را از اساس مردود می‌داند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، «مرضیه افخم» در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران و با بیان اینکه این قطعنامه با استفاده از منابع  مغرض وغیرموثق و بطور جانبدارانه تهیه شده است افزود: جمهوری اسلامی ایران بصورت مستدل و مستند به ادعاهای مندرج در این قطعنامه پاسخ داده است و اگر بی طرفی و دوری از معيار دوگانه مبنای تصمیم بانیان قطعنامه بود؛ بدون ترديد نسبت به عدم ضرورت آن وقوف می‌یافتند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در شرایطی که بحران اصلی منطقه جنایات رژیم صهیونیستی و تروریسم و افراط گرایی سازمان یافته است، تصویب این قطعنامه، اصرار بر یک سیاست نادرست و از کارافتاده می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه سازوکار  یوپی آر را محل مناسب و جهان‌شمول برای ارزیابی حقوق بشر دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سازنده و فعال خود در نشست اخیر یوپی آر شورای حقوق بشر سازمان ملل به ارائه دومین گزارش خود پرداخت که طی آن طیف وسیعی از کشورها با شرکت فعالانه در گفتگوها، توصیه‌های خود را نیز مطرح کردند و لازم است اين توصيه‌ها مورد توجه جدی قرار گيرد.

افخم  همچنين افزود: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار دینی است که در کنار تعهدات مذهبی و پای بندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین‌المللی، توسعه و ارتقای حقوق بشر را در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی‌، مورد اهتمام جدی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار