نگاهی به فیلم‌های شرکت‌کننده در اسکار (2)؛

کارگردان‌هایی که زندگی خودشان سوژه فیلم‌هایشان شد + تصاویر

نگاهی به فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش فیلم‌های خارجی‌زبان اسکار از کاستاریکا تا یونان.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ قسمت دوم نگاه هالیوود ریپورتر به فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان آکادمی اسکار 2015 بدین شرح است:
 
1. کاستاریکا، "شاهزاده‌های سرخ"



اولین تجربه کارگردانی "لارا آستوگرا" بسیار تأثیرگذار است. این فیلم دوران کودکی کارگردان را روایت می‌کند؛ در واقع پدر وی عضو جبهه آزادی‌بخش ملی ساندینیستا بوده که از نیکاراگوئه به کاستاریکا فرار می‌کند.
 
2. کرواسی، "کابوهای کروات"


این فیلم کمدی ساخته "تومسلاف مریسیج" درباره کارگردان تئاتری است که به شهر خودش بازمی‌گردد و دسته بازیگرانی را از آدم‌های نامتعارف، بازنده‌ها و دلسردها تشکیل می‌دهد. آن‌ها نمایش اجرا می‌کنند که بر اساس فیلم‌های غربی با درون‌مایه و کلیشه‌های ژانرهای هالیوودی است.
 
3. جمهوری چک، "بازی عادلانه"


این فیلم درامِ ورزشیِ تأثیرگذار در سال 1983 و در اوج شکوفایی رژیم کمونیست چک می‌گذرد. این داستان جوان قهرمان در دو سرعت را روایت می‌کند که حرفه‌اش را با خوردن از مصرف داروهای نیروزا به خطر می‌اندازد.
 
4. دانمارک، "غم و شادی"




کارگردان کارآزموده دانمارکی "نیلز مالمورز" راوی گذشته غم‌انگیز خودش می‌شود. این فیلم بلند درباره این است که چگونه همسر این کارگردان دختر نوزادشان را در سال 1984 به قتل رسانده است.
 
5. جمهوری دومینیکن، "کریستوری"


فیلم بلند "لتیشیا تونوس" داستان دو برادر ناتنی را که هر دو دلباخته یک زن می‌شوند، را به تصویر کشیده است.
 
6. اکوادور، "سکوت سرزمین رویا"


این درام ساخته "تیتو مولینا" داستان بیوه‌ای است که تنها راه فرار از چهار دیوار خانه‌اش را در دنیای رویاهای خود می‌داند.
 
7. مصر، "دختر کارگر"


"دختر کارگر" یکی از معدود فیلم‌های مستقل مصری است که در گیشه هم موفق بوده است. این فیلم رمانتیک و ملودرام موضوع طبقه اجتماعی را پیش می‌کشد. دختر کارگر دلباخته سرپرست جدیدشان می‌شود. "یاسمین رئیس" بازیگر شخصیت دختر کارگر جایزه بهترین بازیگری را از جشنواره فیلم دبی دریافت کرد.
 
8. استونی، "نارنگی‌ها"


این فیلم در دریای سیاه و در منطقه بحرانی "آبخازیا" در سال 1990 می‌گذرد. "ایو" کشاورز استونیایی قصد دارد محصول نارنگی خود را برداشت کند که جنگ آغاز می‌شود. ابتدا به این بحران پشت می‌کند اما وقتی مردی زخمی در خانه‌اش را به صدا درمی‌‌آورد او هم درگیر جنگ و عواقبش می‌شود.
 
9. اتیوپی، "قربانی تجاوز"


این فیلم داستان واقعی پرونده دختر چهارده ساله‌ای را روایت می‌کند که برای کشتن آدم‌ربای خود محکوم به اعدام می‌شود. در واقع در اتیوپی رسمی به نام "آدم‌ربایی برای ازدواج" وجود دارد و اکثر دختران این کشور فکر می‌کنند متجاوز کار اشتباهی نمی‌کند و حتی دولت هم برای این سنت قبیله‌ای هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.
 
10. فنلاند، "شب‌های واقعی"


این فیلم سیاه و سفید داستان معصومیت پسر چهارده ساله‌ای است که در زاغه‌های هلسینیگی؟ بزرگ می‌شود و خطاهای زندگی برادر بزرگترش را می‌آموزد.
 
11. فرانسه، "سن لورن"


این دومین فیلم از زندگی "ایوسن لورن" است که امسال ساخته می‌شود. نماینده فرانسه در اسکار امسال بخش خصوصی که زندگی طراح فرانسوی را به تصویر می‌کشد.

این فیلم زندگی "لورن" را بین سال‌های 1967 تا 1976 در زمانی که "لورن" در اوج موفقیت در حرفه‌اش قرار داشت و در دام مواد مخدر افتاده بود را به تصویر می‌کشد.
 
12. گرجستان، "جزیره ذرت"


این فیلم حداکثر دوازده خط مکالمه دارد اما اثر استادانه "ترنس مالیک" و "آندری تارکوفسکی" را به خوبی به تصویر می‌کشد.
 
13. آلمان، "خواهران محبوب"


این فیلم درباره شاعر پرآوازه قرن هجدهم آلمانی "فردریش شیلر" است.
 
14. یونان، "انگلستان کوچک"


بهترین تقدیرها از اقتباس "پانتیلس وولگاریس" از کتاب پرفروش "یوآنا کاریستیانی" در جشنواره شانگهای شد. این فیلم جوایز جشنواره یونان را هم جارو کرد و در گیشه هم موفق بود.

 
انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار