وزیر بهداشت در مشهد:

باید از دستاوردهای طرح تحول سلامت مراقبت کنیم

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مشهد به نوعی آسیب دیده بی عدالتی درحوزه بهداشت است،گفت: در بودجه سال ۹۴ نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی با رایزنی در کمیسیون بودجه خواستار افزایش بودجه در این رابطه باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه  سیزدهمین همایش سراسری دبیران هم اندیشی دانشگاه‌های سراسرکشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه وضعیت سرانه بهداشت مشهد در مقایسه با سایر استان‌ها و شهرها با توجه به حضور بسیار زیاد زائر و جمعیت در سطح پایین تری قرار دارد.

وی با بیان اینکه ظاهرا در گذشته در این  رابطه اعتراضاتی بوده است، افزود: در بودجه سال 94 نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی با رایزنی در کمیسیون بودجه خواستار افزایش بودجه در این رابطه باشند.

هاشمی تصریح کرد: مشهد به نوعی آسیب دیده بی عدالتی است چرا که بخشی از زائران گاها بیمار هستند و متاسفانه اعتبارات خاصی در این زمینه دیده نشده است  ما امیدواریم نهایتا این مسئله  به بهبود خدمات و کاهش زیان‌ها ناشی از آن منجر شود.

 وی در رابطه با طرح تحول سلامت در کشور بیان کرد: این طرح  مورد تاکید ریاست جمهوری است و در تلاش هستیم  از دستاوردهای این طرح مراقبت  کنیم تا آسیب نبیند و تقاضا داریم که معاونت راهبردی رئیس جمهور در تخصیص بودجه سال آینده نگاه ویژه ای به این طرح داشته باشند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی  خاطر نشان کرد: در رابطه  با افزایش جمعیت نیز روز گذشته با مراجع صحبت هایی شد البته در گذشته وزارت بهداشت در رابطه با جمعیت در امر پیشگیری فعال بوده است و در همین رابطه  با توجه به سیاست‌های ابلاغی و تاکیدات بزرگان کشور با کاهش جمعیت رو به رو بوده ایم.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری رد راستای افزایش جمعیت برنامه های وزارت بهداشت تغییر کرد و کلاس‌هایی و همایش‌های بسیاری در این رابطه  برگزار شد.

انتهای پیام/ا
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.