لاریجانی در قم؛

علوم عقلی اسلامی به دنیا شناسانده شوند/ لزوم تاسیس کتابخانه تخصصی فلسفه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کتاب‌های فلسفی باید به شکلی تدوین شود که برای همه دانشجویان و روشنفکران کشور قابل استفاده باشد و زبان آن‌ها متناسب با قشر دانشجو تنظیم شود و همه بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی که صبح امروز درجمع اعضای هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی قم سخن می‌گفت، با تاکید بر لزوم حرکت در گسترش و توسعه علوم عقلی، اظهار داشت: باید از علوم عقلی مراقبت شود زیرا عدم مراقبت از این علوم، سبب نزول آن‌ها می‌شود اما اگر همواره به علوم عقلانی توجه شود، چراغ آن‌ها فروزان می‌ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که توجه حکومت‌ها در طول تاریخ سبب رشد علوم عقلی شده است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به فعالیت‌های مجمع عالی حکمت اسلامی توجه ویژه‌ای دارند که این نشان از اهمیت علوم عقلی در جمهوری اسلامی است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: مجمع عالی حکمت اسلامی باید به تولید فکر و عرضه به هنگام آن به دنیا دست بزند و با مجلات علمی خارجی ارتباط مناسبی داشته باشد تا علوم عقلی اسلامی به دنیا شناسانده شوند زیرا در خارج از ایران، مسائل حکمت اسلامی کمتر شناخته شده است و در مجلات  فلسفی آن‌ها نیز به ندرت تفکر اسلامی مطرح شده است.

لاریجانی با تاکید بر لزوم تدوین مقالات مجمع عالی حکمت اسلامی در چارچوب بین المللی، تصریح کرد: در یکی از دانشگاه‌های انگلستان با شخصیت مطرحی مانند ملاصدرا آشنا نبودند و این نشان از کارهای مهم باقی مانده برای شناساندن فلاسفه اسلامی و ایرانی به دنیا دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کتاب‌های فلسفی باید به شکلی تدوین شود که برای همه دانشجویان و روشنفکران کشور قابل استفاده باشد و زبان آن‌ها متناسب با قشر دانشجو تنظیم شود و همه بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در کلاس‌های دانشگاهی فلسفه، کتب مناسب وجود ندارد و البته این مشکل خاص فلسفه نیست و تاریخ فلسفه اسلامی را نیز شامل می‌شود و باید آن را حل کرد.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید کتب فلسفی مناسب توسط اهل تدوین شود و از سوی دیگر باید کتابخانه‌های تخصصی مورد نیاز ایجاد شود تا نیازهای محققان و دانشجویان برطرف شود.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: قم ، لاریجانی ، مجلس ، همایش ، فلسفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.