شواهد موجود نشان می‌دهد

افزایش روز افزون هزینه‌های ناشی از پوکی استخوان

شواهد موجود نشان می‌دهد، موارد آسیب دیدگی‌های استخوان مرتبط با پوکی استخوان و به دنبال آن هزینه‌های ناشی از این بیماری، روز به روز در حال افزایش است.

محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پوکی استخوان یا‌‌ همان استئوپروز یکی از مشکلات و اختلالات بسیار شایع است که در سنین سالمندی و به ویژه در زنان شیوع قابل توجهی دارد. 

وی تصریح کرد: مصرف کم مواد لبنی به ویژه شیر؛ ورزش نکردن و تحرک بدنی کم، مصرف برخی از دارو‌ها و مواد مخدر و تغییرات هورمونی از دلایل مهم بروز پوکی استخوان است. 

تکبیری گفت: اگر میزان بروز پوکی استخوان از اغلب کشورهای جهان کمتر است، اما این موضوع نباید مانع فراموش شدن اهمیت پیشگیری از پوکی استخوان شود. 

وی تاکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که موارد آسیب دیدگی‌های استخوانی مرتبط با پوکی استخوان و به دنبال آن هزینه‌های ناشی از این بیماری، روز به روز در حال افزایش است. 

تکبیری خاطر نشان کرد: بسیاری از داروهایی که برای درمان پوکی استخوان مورد استفاده قرار می‌گیرند از خارج وارد کشور می‌شوند که این دارو‌ها معمولا بسیار گران بوده و به فرد و خانواده‌اش هزینه‌های زیادی را تحمیل می‌کند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.