العربی الجدید: نفوذ ایران در منطقه رو به‌ افزایش است

یک روزنامه چاپ لندن نوشت در اوضاع منطقه تنها کشوری که دست برتر را در تحولات دارد، ایران است و نفوذ این کشور در منطقه رو به افزایش است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه "العربی الجدید"  در مطلبی نوشت که قدرت و نفوذ ایران در منطقه منطقه به دلیل سیاست برنامه‌ریزی‌شده و خستگی‌ناپذیرش افزایش پیدا کرده است.

این روزنامه چاپ لندن افزود: در میان وخامت اوضاع منطقه ، تنها طرفی که دست برتر را دارد، ایران است.

این روزنامه مدعی شد: تهران در اتفاقات سوریه، عراق، یمن و لبنان منافعی را کسب می‌کند و برگ برنده‌های طیادی  در این کشورها از آن خود کرده است.

در این گرارش آمده است: در سوریه، هم اکنون بیشترین راه حل‌ها از آن ایران است؛ از ابتدای شروع بحران در این کشور حامی مالی و تسلیحاتی بشار اسد بوده و هنگامی که بحران در این کشور به پایان برسد و بشار اسد پیروز شود، ایران مهم‌ترین و اساسی‌ترین بازیگر منطقه خواهد بود.

لعربی الجدید مدعی شد: در عراق نیز ما هیچ سندی دال بر اینکه نفوذ ایران در عراق کاسته شده است نداریم و ایران کماکان مهم‌ترین مهره شطرنج عراق است و  دلیل آن هم تأکید بر یگانه نقش مفید ایران در مبارزه با تروریست‌های داعش از سوی مجامع بین المللی است. شکست داعش در اطراف بغداد،با سلاح و حمایت ایران صورت گرفت.

العربی الجدید  در ادامه در خصوص قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله و دیگر گروه‌های مردمی یمن نوشت: نقش ایران در یمن در  تسلط حوثی‌ها بر پایتخت و پیروزی بزرگ  بشدت افزایش یافته است؛ بهطوری که که تنها بازیگر مهم این کشور، جنبش انصارالله است و هیچ قدرت سیاسی و نظامی یارای مقابله با این جنبش شیعی را ندارد.

این روزنامه در ادامه نفوذ ایران در یمن نشان را از طرح این کشور برای بسط خود در کشورهای خلیج فارس دانست.

این روزنامه قطری  ادامه داد:" ایران در کشورهای چهارگانه لبنان، سوریه، عراق و یمن در حالی به دستاوردهای بسیاری رسیده است که مذاکرات هسته‌ای خود را نیز در برنامه دارد. در میز بازی ایران و غرب در یک طرف کارت پرونده هسته‌ای و در طرف دیگر کارت بحران‌های منطقه قرار دارد، بر خلاف عقیده بسیاری، ایران در این دو موضوع بخوبی عمل کرده و حتی این دو را با هم معامله نکرده است.

 لعربی الجدید در انتها نوشت: امتیاز ویژه استراتژی ایران در این است که خستگی‌ناپذیر است یا عقب‌نشینی نمی‌شناسد و هنگامی که طرحی برای مقابله با آن نباشد، ایران همواره نفوذ خود را گسترش می دهد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۳
این نفوذ اسلام عزیز است که در منطقه اسلامی ما دوباره دارد نشات می گیرد . ایران اسلامی هم تحت تاثیر این رایحه الهی بیدار شده است .
گمراهان ، توسعه اسلام ناب محمدی ( ص ) را با واژه های ایرانی - عربی مخدوش می کنند . اسلام پیروز است ، چپ و راست نابود است .
آخرین اخبار