غفرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

افزایش کیفیت ساختمان با اجاره شناسنامه فنی وملکی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: : بیمه تضمین کیفیت که در قانون هم به آن اشاره شده میتواند باعث بالارفتن درجه کیفیت و پایداری ساختمان ها شود

سعید غفرانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه شناسنامه فنی ملکی و بیمه تضمین کیفیت ساختمان هم پیوندی خوبی میتوانند باهم داشته باشند،افزود: بیمه تضمین کیفیت که در قانون هم به آن اشاره شده میتواند باعث بالارفتن درجه کیفیت و پایداری ساختمان ها شود

 توسط کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در راستای عدم تمکین بخشهایی که به قانون تمکین نمیکنند هم می توان پیگیری کرد.ولی به طور کلی معتقدم که اگر شهرداری ها همراهی و همسویی داشته باشند با اجرای قانون، بحث شناسنامه فنی ملکی خیلی راحت تر در کشور قابل اجرا خواهد بود، لذا یکی از فاکتور های تاثیر گذار در بحث اجرا یا عملیاتی شدن تهیه شناسنامه فنی ملکی را حوزه های مدیریت شهری میدانم.

وی درادامه تصر یح کرد: بیمه گذار وقتی در مورد چیزی متعهد می شود ، مجبور است که به فاکتور های فنی دقت کند در غیر اینصورت باید تاوان آن را بپردازد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: لذا بیمه کیفیت میتواند تاثیر مفیدی در بحث شناسنامه فنی ملکی داشته باشد و به غنای فنی و کیفی ساختمان بیفزاید. 

وی توضیح داد: توسط کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در راستای عدم تمکین بخشهایی که به قانون تمکین نمیکنند هم می توان پیگیری کرد.ولی به طور کلی معتقدم که اگر شهرداری ها همراهی و همسویی داشته باشند با اجرای قانون، بحث شناسنامه فنی ملکی خیلی راحت تر در کشور قابل اجرا خواهد بود، لذا یکی از فاکتور های تاثیر گذار در بحث اجرا یا عملیاتی شدن تهیه شناسنامه فنی ملکی را حوزه های مدیریت شهری میدانم.

غفرانی ضمن تاکید بر هم افزایی بین سازمانها گفت: دستیابی به شناسنامه فنی ملکی نیازمند یک همسویی با همه دست اندر کاران و ذی نفعان است، یعنی کسانی که میل دارند این سرمایه های ملی به درستی ، فنی و با کیفیت ساخته شوند. 

وی خاطر نشان کرد: همه باید کمک کنند اعم از حوزه های مدیریت شهری، شوراهای اسلامی شهر ها ، نظامات مهندسی، وزارت راه و شهر سازی و ادارات کل استانها و مردم. این چند وجه باید با یکدیگر هماهنگی، همسویی و همراهی داشته باشند تا شناسنامه فنی ملکی عملیاتی شود و این به نفع همه مردم است. 

غفرانی یاد آور شد:به نفع سرمایه های کشور است و اگر چنین اتفاقی بیفتد ما شاهد صدور شناسنامه فنی برای ساختمانهای که در حال ساختن یا  در آینده ساخته خواهند شد، خواهیم بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ساختمان ، شناسنامه ، فنی ، ملکی ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار