آصفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تصویب قطعنامه ضد ایرانی از سوی سازمان ملل سیاسی کاری است/ گزارش احمد شهید برای ما مستند نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غربی‌ها و به خصوص کانادا به عنوان کشوری مهاجرپذیر، بیشترین نقض حقوق بشر را اعمال می‌کنند وحال آنکه این اتهام را به گونه‌های مختلف به ایران نسبت می‌دهند.

"محمدحسن  آصفری" در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صدور قطعنامه ضد ایرانی کانادا و تصویب آن در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: متأسفانه سازمان ملل به نهادی برای پیاده کردن سیاست‌های زورگویانه و خصمانه آمریکا علیه کشورها تبدیل شده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده ساختار سازمان ملل یک ساختار معیوب است زیرا حق وتو در اختیار تعداد محدودی از کشورها قرار گرفته که جایگاهی در پذیرش قوانین سایر کشورها ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: غربی‌ها و به خصوص کانادا به عنوان کشوری مهاجرپذیر، بیشترین نقض حقوق بشر را اعمال می‌کنند وحال آنکه این اتهام را به گونه‌های مختلف به ایران نسبت می‌دهند.

آصفری اظهار داشت: از نظر آمریکا و غربی‌ها ایران در تمام امور مردم دخالت دارد و حقوق بشر در آن رعایت نمی‌شود اما جالب این که عربستان سعودی که هیچ گونه انتخابات در آن برگزار نمی‌شود از نظر آنها دموکرات است! و شخصی به نام شیخ نمر که ابراز عقیده می‌کند محکوم به حکم اعدام می‌شود؛ اما در کشورمان رسانه‌ها و مطبوعات از بالاترین شخص کشور رئیس جمهور گرفته تا نمایندگان مجلس و وزرا را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند و آزادانه قلم می‌زنند. 

وی افزود: همچنین در جایگاه تصمیم‌گیری کشور که مجلس شورای اسلامی قرار دارد اقلیت‌های دینی مانند دیگران می‌توانند نظر خود را اعمال می‌کنند و کسی هم نسبت به آنها مشکلی ندارد همچنی بانوان در بخش‌های مختلف کشور نظرات خود را دارند و در مجلس شورای اسلامی بانوان نماینده و مسئولیت دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد:‌ همواره در زندان‌های آمریکا شاهد هستیم که 80 هزار نفر در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند ولی کسی اعتراضی به آنها نمی‌کند؛ شکنجه امروز در آمریکا عادی شده و برخوردهای تندی با سیاه پوستان در آمریکا صورت می‌گیرد، ایا این نقض حقوق بشر نیست؟

وی ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران واهمه‌ای برای اعزام بازرسان سازمان ملل ندارد البته به شرط اعزام بازرس، بی‌طرف نه بازرسی که مأموریت از طرف سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا داشته باشد!
 
آصفری در پایان خاطر نشان کرد:‌ ما بهائیت را دین و مذهب نمی‌دانیم بلکه یک فرقه ضالّه است، لذا امروز جمهوری اسلامی ایران افتخارش این است که همه پیروان سایر اقلیت‌های دینی در آن زندگی می‌کنند و حتی در مجلس نماینده دارند، بنابراین گزارش احمد شهید در این زمینه نیز غیر مستند است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار