کربی: مجوز اعزام 1300 نیروی جدید به عراق صادر شده‌است/در آغاز روند عادی سازی روابط با کوبا قرار داریم

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی اعلام کرد؛ وزیر دفاع آمریکا مجوز اعزام هزار وسیصد نیروی نظامی جدید به عراق را صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی اعلام کرد؛ وزیر دفاع آمریکا مجوز اعزام هزار وسیصد نیروی نظامی جدید به عراق را صادر کرد.

جان کربی گفت: باید اعلام کنم این هفته مجوز اعزام هزار وسیصد نیروی جدید به عراق صادر شد. تقریبا هزار نیرو از این تعداد سربازان از تیپ سوم زرهی از لشکر هشتادودوم هوابرد در کارولینای شمالی اعزام خواهند شد.

این نیروها اواخر ژانویه در عراق مستقر می شوند و ماموریت آنها آموزش،مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی عراق خواهد بود.استقرار این نیروها بخشی از افزایش هزار وپانصد نیرو در عراق است که رئیس جمهور در نوامبر مجوز آن را صادر کرد.

وی گفت:سیصد نیروی دیگر از بخش های مختلف با توانایی در زمینه های مختلف اعم از ضد جاسوسی ،پشتیبانی و زمینه های دیگر خواهند بود.

وی درباره پرونده بوئی برگدال گروهبان آمریکایی که از پایگاه نظامی در افغانستان ناپدید شده بود،گفت:درباره نتیجه تحقیقات از برگدال گزارشی به وزیر دفاع داده نشد.شاید اوایل این هفته نتیجه تحقیقات گزارش داده شود. وزیر دفاع در روند تحقیقات نقشی نداشته است و دادگاه نظامی این مسئله را بررسی کرده است.ارتش نتیجه این تحقیقات را در زمان مناسب در دسترس عموم قرار خواهد داد.

وی گفت:ماموریت آموزش و مشاوره و کمک برای دوازده تیپ عراقی طراحی شده است که نه تیپ از نیروهای امنیتی عراق و سه تیپ از پیشمرگ های کرد هستند.ما در حال آماده سازی روند این آموزش و فراهم کردن آموزش دهندگان هستیم.

وی درباره آدم ربایی های بوکوحرام گفت:ما گزارش ها درباره این آدمربایی های جدید را دیده ایم.ما نمی توانیم آن را به صورت مستقل تایید کنیم. بوکوحرام همچنان تهدیدی برای مردم نیجریه است و ما نیز همچنان به دولت نیجریه پیشنهاد کمک می دهیم.

وی درباره موضوع هکرهای کره شمالی گفت:این موضوعی است که وزیر دفاع آن را جدی گرفته است و به همین جهت بخشی از انرژی خود را در حوزه مجازی صرف کرده است.

جان کربی گفت: عراق هم اکنون در زمینه حمله هوایی توانایی محدود دارد. عراقی ها هفته های اخیرچند حمله انجام دادند اما توانایی آنها اندک است.تردیدی نیست ما تلاش خواهیم کرد توانایی آنها افزایش یابد.

وی گفت: ما در آغاز روند عادی سازی روابط با کوبا قرار داریم.ما از سیاست بستن گوانتانامو حمایت می کنیم اما درباره گفتگوی مستقیم با دولت کوبا در این زمینه اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، عراق ، کربی ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۵۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
روباه صفتان وقتی به تله می افتند نیش و ناخن شان را برخ میکشند
آخرین اخبار