سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

تمامی مذاکرات در ژنو مفید بود/ دیدارهای بیشتری در نیمه ماه ژانویه صورت خواهد گرفت

"جنیفر ساکی" گفت: تمامی مذاکرات در ژنو از جمله مذاکرات دو جانبه و مذاکرات با گروه پنج به علاوه یک مفید بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جنیفر ساکی افزود: تمامی مذاکرات در ژنو از جمله مذاکرات دو جانبه و مذاکرات با  گروه پنج به علاوه یک مفید بود. من نمی توانم اطلاعات بیشتری درباره این موضوع در اختیار شما قرار دهم. بدیهی  است که مذاکرات زیادی پیش بینی شده بود. دیدارهای بیشتری در نیمه ماه ژانویه صورت خواهد گرفت. درباره تاریخ دقیق به نظرم این موضوع هنوز در حال نهایی شدن است. دیدارهای بیشتری از حالا تا زمان ضرب الاجل برگزار خواهد شد. ما جزئیات بیشتری را نمی توانیم ارائه دهیم.پیش بینی ما این بود که دور دیگری برای برگزاری مذاکرات برنامه ریزی شود و این کارصورت گرفت. مذاکرات در جریان است و ما قصد نداریم که جزئیات هر دور را ارائه کنیم. 

این سخنگو درباره صدور حکم بازداشت دادگاهی در ترکیه برای عبدالله گولن و متهم شدن طرفداران وی از طرف اردوغان به تلاش برای براندازی گفت: ما این گزارشها را دیده ایم و بر اساس سیاست بلند مدت وزارت خارجه آمریکا تا مادامی که ما درخواست استرداد دریافت نکنیم نمی توانیم اظهار نظری داشته باشیم و برای اطلاعات بیشتر من شما را به دولت ترکیه رجوع می دهم.

ساکی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا آمریکا طرح قرار دادن کره شمالی در فهرست کشورهای تروریستی را مد نظر دارد،گفت:همانطور که رئیس جمهور در سخنانش گفت ،ما حق استفاده از تمامی ابزارها از جمله ابزارهای دیپلماتیک ،اقتصادی و نظامی به نحو مقتضی با قوانین بین المللی  را برای خود محفوظ می دانیم تا از ملت و هم پیمانان خود محافظت کنیم.معتقدیم که آزادی بیان حتی در ماوراء مرزها باید محترم شمرده شود.

این سخنگو در پاسخ به این سوال که آیا کشوری غیر از کره شمالی در حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز نقش داشته است یا نه؟گفت:من برای پاسخ این سوال شما را به اف بی آی رجوع می دهم.اما همانطور که رئیس جمهور در سخنانش گفت ؛پاسخ منفی است.همانطور که رئیس جمهور گفت ،ما شواهدی در باره دست داشتن کشور دیگری در این موضوع در اختیار نداریم.

وی درباره نحوه برداشته شدن تحریم های کوبا گفت: وزارت خزانه  داری ووزارت تجارت در این باره درهفته های آتی درباره کاهش تحریمها با هم تعامل خواهند داشت.همه کشورها با هم تفاوت هایی دارند.به نظر ما جامعه مدنی کوبا به شدت سرکوب شده است.هیچ فرصت اقتصادی برای این کشور وجود ندارد و دسترسی به اینترنت هم در این کشور وجود ندارد.این موضوع سبب  می شود که مردم این کشور برای اظهار نظر با مشکلات زیادی روبرو باشند.معتقدیم با کاهش محدودیتهای اقتصادی تاثیر قابل توجهی برای گروههای جامعه مدنی این کشور داشته باشیم تا بهتر عمل کنند و روشی سازنده داشته باشند.گفتگو درباره حقوق بشر مطمئنا بخشی ازطرح ما برای حرکت به جلو خواهد بود.محدودیتهای بیشتری باید کاسته شوند.همانطور که می دانید تحریم ها به گونه ای نیستند که بتوان به طور یکجانبه آنهارا کاهش داد.مطمئنا گامهایی باید برداشته شوند تا پیامی رابرای کنگره ارسال کند تا آنها کارهای ضروری را صورت دهند.معتقدیم که برای بیش از پنجاه سال این سیاست کارا نبوده است .سیاست های اقتصادی ما درباره این کشور کارا نبوده است.معتقدیم که این تغییرات به نفع جامعه مدنی  و مردم کوبا خواهند بود.این موضوع زمان بر است.

این سخنگو درباره امضای قانون جدید ضد تروریسم از طرف رئیس جمهور کنیا گفت:دولت آمریکا خود را متعهد به حمایت از دولت کنیا در مبارزه با گروه الشباب می داند.امروز قانونی تصویب شد که با هدف افزایش توانایی کنیا برای مبارزه با تروریسم طراحی شده بود اما ما از اینکه این قانون از راه گفتگو و مباحثه مفید به تصویب رسید آزرده خاطر شدیم.

ساکی درباره ممانعت دولت مصر از ورود میشله دان محقق آمریکایی به مصر هم گفت:ما از اقدام دولت مصر در ممانعت از ورود خانم دان که یک محقق شناخته شده در امور مصر است دلسرد وآزرده خاطر شدیم.ما این موضوع را به اطلاع دولت مصر رسانده ایم.ما قویا از آزادی دسترسی محققان به کشورهای دیگر حمایت میکنیم.معتقدیم که این اقدامات پیامی نامناسب را به جامعه بین المللی ارسال می کند.

این  سخنگو درباره دعوت ولادیمیر پوتین از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت:بدیهی است که روسیه یکی از شرکای آمریکا در رابطه با کره شمالی است. این موضوع ادامه خواهد داشت.حیطه هایی از جمله ایران و مذاکرات اتمی و کره شمالی  هم وجود داشته است که ما به تعامل خود با آنها  ادامه داده‌ایم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۱۴:۵۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
اخر نفهمیدیم پایان این جلسات چی میشه

اما این میدونم امریکا هسته ای بهانش هست

هسته ای کنار بزاریم فردا میگه حقوق بشر

حقوق بشر خوب بشه میگه فلان

امریکا با دین و رهبر ما مشکل داره

ولی امریکا این بدونه ما مطیع و پیرو رهبر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۱۰:۴۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
آدم های دروغگو کم حافظه هستند.به صحبت های این خانم زیاد توجه نکنید، اجازه بدهید 48 ساعت بگذرد و سخنان جدیدش را بشنوید بعد قضاوت کنید.تا حالا که اینچنین بوده، بعدی را هم ببینید.
آخرین اخبار