در مستند "شوخی تلخ" شبکه 1 سیما مطرح شد

اطلاعات دقیق اوباما!/ جواب دندان‌شکن رهبر انقلاب به دشمنان/ بعد از 22 سال، هنوز آن 6 ماه نتانیاهو نیامده است!

در این مستند، ادعاهای مضحک دشمنان ملت ایران از جمله نتانیاهو، بوش، اوباما، شرمن، کری و آمانو از دیرباز تاکنون درباره دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و پاسخ مقامات جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مستند "شوخی تلخ" که از شبکه 1 سیما پخش شد، اظهار داشت: وقت اندک بوده و ایرانی‌ها به سمت سلاح اتمی پیش می‌روند!

گزیده‌ای از اظهارات مضحک و سیاه دشمنان ملت ایران و نیز واکنش مقامات جمهوری اسلامی ایران در این برنامه بدین شرح است: 
 
نتانیاهو: فاصله ایران با سلاح اتمی بسیار کم است/ وجود اورانیوم غنی‌شده برای ساخت سلاح اتمی! 
 
وی افزود: هر روز که می‌گذرد ایرانی‌ها به سلاح اتمی نزدیک‌تر می‌شوند و فاصله ایران با سلاح اتمی بسیار کم بوده و چند هفته تا چند ماه دیگر اورانیوم غنی شده برای ساخت سلاح اتمی را خواهند داشت.  
 
بوش: نباید به ایران اجازه بدهیم به سلاح اتمی دست یابد! 

در ادامه مستند شوخی تلخ، جرج بوش رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: ایران فناوری را بدست آورده که می‌تواند بمب اتم تولید کند و برای صلح جهانی نباید این اجازه را داد.  
 
اوباما: ایران فاصله اندکی تا سلاح هسته‌ای دارد! 

در ادامه این مستند، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا با مطرح کردن ادعای واهی تلاش و توانایی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اظهار داشت: ارزیابی ما این بوده که ایران فاصله اندکی تا سلاح اتمی دارد و ارزیابی و اطلاعات ما دقیق است!
 
شرمن: ایران باید ما را متقاعد کند که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست!
 
در ادامه مستند شوخی تلخ، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: هر توافق کوتاه‌مدتی که انجام می‌شود باید ما را متقاعد کند که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.  
 
کری: ایران باید ثابت کند که برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است!

در ادامه این مستند، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ضمن طرح ادعای واهی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی تأکید کرد: هر توافقی که آمریکا امضا می‌کند باید این اطمینان را بدهد که ادعای ایران درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش صحیح است، شفافیت بیشتر در برنامه هسته‌ای را تضمین کند و ما در صورت تولید بمب مطلع شویم تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم! 
 
 
آمانو: قادر به شناسایی تغییر برنامه‌ هسته‌ای ایران هستیم!
 
در ادامه مستند شوخی تلخ، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: عناصر مختلفی وجود دارد و اگر اتفاق و تغییری در برنامه هسته‌ای ایران ایجاد شود، ما قادریم آن را شناسایی کنیم! 
 

پاسخ مقامات جمهوری اسلامی ایران چیست؟


رهبر معظم انقلاب: عقیده ما این است که سلاح هسته‌ای جنایت ضد بشریت است 

در ادامه این مستند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن رد سخنان مضحک و واهی مقامات آمریکایی درباره دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، فرمودند: آن‌ها می‌گویند تا جایی‌که می‌توانیم نمی‌گذاریم ایران سلاح هسته‌ای بسازد.
 
ایشان افزودند: اگر ایران اراده می‌کرد که سلاح هسته‌ای داشته باشد، آمریکا به هیچ‌ وجه نمی‌توانست جلوی آن را بگیرد.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم سلاح درست کنیم و این اعتقاد ما است، تأکید کردند: ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، نه به‌خاطر اینکه آمریکا ناراحت می‌شود بلکه این عقیده ما بوده و معتقدیم سلاح هسته‌ای جنایت ضد بشریت است و اگر ما این عقیده را نداشتیم، هیچ قدرتی نمی‌توانست جلوی ما را بگیرد، همچنان‌که در موارد دیگر نتوانستند جلوی ما را بگیرند.  
 
روحانی: ملت ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست  

در ادامه این مستند، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر این نکته که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، گفت: ملت ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.
 
وی ادامه داد: یک سال دیگر و پس از توافق جامع، کسی نباید بگوید که ما اجازه ندادیم و این یکی از جک‌های خنده‌دار بوده، زیرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران تأکید داشته است.  
 
ظریف: صهیونیست‌ها 22 سال است ادعا می‌کنند/ خبری از بمب اتم نیست
 
در ادامه مستند شوخی تلخ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ادعاهای واهی صهیونیست‌ها در دو دهه اخیر، گفت: نتانیاهو و همکارانش از سال 1991 می‌گویند که ایران فقط شش ماه با بمب اتم فاصله دارد، اما 22 سال گذشته و خبری از بمب اتم نیست.  
 
صالحی: ما قوانین NPT را رعایت کرده‌ایم/ 7 هزار نفر روز بازید انجام شده است  

در ادامه این مستند، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: ما اعلام کردیم که عضو NPT هستیم و نه تنها عضو این سازمان بوده، بلکه این تعهد را امضا کرده‌ایم و عضو آژانس بوده و موافقت‌نامه را در پارلمان امضا کرده‌ایم.  
 
وی تصریح کرد: ما قواعد پروتکل الحاقی را اجرا کرده‌ایم و نظارت‌های آژانس به خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه بیش از 7 هزار نفر روز از طرف آژانس از سایت‌های هسته‌ای بازدید داشتند و ایران به همراه ژاپن بیشترین همکاری را با آژانس دارد، خاطر نشان کرد: پس چرا باز هم قواعد ویژه گذاشته‌اند؟ در حالی‌که ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم.  
 
گفتنی است قدرت‌های استکباری و صهیونیست‌ها همواره با طرح ادعاهای واهی و پوچ به دنبال مخدوش کردن فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران هستند اما جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کرده که برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز دارد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار