حسنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشعل های 5 پالایشگاه خاموش می شوند/ تهیه بیش از ٣ هزار شناسنامه فنی قطعات مورد نیاز

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: برنامه ای برای خاموش کردن فلرهای پالایشگاه های پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد که براساس آن گاز فلرها به مزایده گذاشته می شود امیدواریم تا پایان سال 96 مشعل 5 پالایشگاه خاموش شود.

مسعود حسنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: برنامه ای برای خاموش کردن فلرهای پالایشگاه های پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد که براساس آن گاز فلرها به مزایده گذاشته می شود.
 
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: در این مزایده، علاوه بر شرکت های داخلی، خارجی های نیز می توانند حضور داشته باشند.
 
وی با اشاره به برنامه این شرکت برای حمایت از ساخت داخل، اظهار داشت: برای تامین 6 هزار و 430 قلم کالای نفت مبلغ 530 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
وی ادامه داد: درشرایطی حداقلی که مشکلی نداشته باشیم میزان فلر 1.89 میلیون متر مکعب به 0.87 درصد رسیده که برای این میزان نیز برنامه داریم تا گاز بازیافت شده و وارد خوارک ورودی شود و یا اینکه شرکتهای خصوصی خریداری و به تبدیل به برق کنند آنچه که وزیر نیز به دنبال آن است و درصددیم میزان فلرینگ را به صفر برسانیم بنابراین تا پایان توسعه (سال 96) مشعل 5 پالایشگاه را خاموش خواهیم کرد.
 
حسنی تاکید کرد: اقدامات موثری برای ایمنی کردن گاز مشعل‌ها صورت گرفته است.
 
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه گفت: در حال حاضر اتان تولیدی پالایشگاه به شرکتهای پتروشیمی کاویان،‌مروارید و جم فروخته می شود به پتروشیمی پارس گاز تحویل می دهیم و این مجتمع اتان را جدا کرده و تبدیل به اتیلن می کند و این فرآورده از خط اتیلن غرب تبدیل به پلی اتیلن می شود.
 
تهیه بیش از ٣ هزار شناسنامه فنی قطعات مورد نیاز
 
به گفته مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، تهیه شناسنامه فنی ٣ هزار و ٥٠٠ قلم کالای پر مصرف این شرکت شامل ٢٢٥ قطعات پمپ و ولو، ٥٢ قلم قطعات لاستیکی، ٥٠٠ قطعه عملیاتی و... از دیگر اقدامات برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و خودکفایی توسط این شرکت بشمار می رود.
 
وی با بیان این که در حال حاضر ١١ هزار و ٤١٤ نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، گفت: این تعداد تا پایان سال ٩٦ به بیش از ٢٠ هزار نفر افزایش می یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار