اعلام حمايت بيمه‌های بازرگانی از برنامه تحول نظام سلامت

شرکت‌های بیمه‌ای بازرگانی با امضای تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حمایت خود را از طرح بیمه‌های سلامت اعلام کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، در جلسه مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تعدادی از نمایندگان بیمه‌های بازرگانی بر نقش مهم این بیمه‌ها به عنوان یکی از منابع تامین مالی درهزینه‌های سلامت به همراه دیگر بیمه گران پایه تاکید شد.

بیمه‌های بازرگانی حمایت خود ازطرح تحول نظام سلامت را اعلام کردند و خواستار توسعه آن شدند و قرار شد سندیکای بیمه گران دربخش خدمات الکترونیک و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بخش دولتی با وزارت بهداشت تعامل مناسب داشته باشد.

مسئولان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با اشاره به افزایش سطح کیفیت درمانی بیمارستان‌های دولتی، ازسندیکای بیمه گران درخواست کردند بیمه گذاران بیمه‌های تکمیلی را به استفاده از خدمات این بیمارستان‌ها تشویق کنند که مورد استقبال مسئولان سندیکا و بیمه گران پایه قرارگرفت.

مسئولان وزارت بهداشت نیز متعهد شدند مشکلات بیمه‌های بازرگانی درعقد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی را در جهت کاهش هزینه از جیب مردم رفع کنند تا مردم هزینه کمتری دربخش درمان پرداخت کنند.

کار‌شناسان دراین نشست بر متعادل کردن حق بیمه‌های دریافتی که مردم تامین می‌کنند، تاکید کردند و خواستار ارائه راهکار برای عادلانه شدن نرخ حق بیمه‌ها شدند.

همچنین دراین نشست کار‌شناسان ابراز امیدواری کردند نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه حذف مالیات برارزش افزوده از حق بیمه بیمه‌های بازرگانی که وزارت اموراقتصادی ودارایی ارائه کرده است موافقت کنند تا ضمن کاهش هزینه‌های بیمه‌های بازرگانی و پایه در طرح تحول نظام سلامت، خدمات درمانی نیز با کمترین هزینه دراختیار مردم قرار گیرد.

در این نشست که در شرکت بیمه ایران برگزار شد کار‌شناسان ومسئولان بیمه‌های ایران، سینا، سرمد، پاسارگاد ومدیرکل دفتر فنی بیمه مرکزی شرکت داشتند و مسایل مختلف را با دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت درمیان گذاشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار