محمودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتقال آب به فلات مرکزی بدون تائید محیط زیست امکانپذیر نیست/ انتقال بین حوزه‌ای آب فقط برای شرب

قائم مقام وزیر نیرو گفت: بحث انتقال آب به فلات مرکزی در محیط زیست در حال مطالعه است و هنوز تأیید نهایی از سوی این معاونت داده نشده است.

محمودی قائم مقام وزیر نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص انتقال آب از خزر به فلات مرکزی گفت: در بحث انتقال آب فقط تکنولوژی مطرح نیست چراکه محیط زیست حرف اول را می‌زند و همواره در اجرای پروژه‌ها از اولویت‌ها است.
 
وی ادامه داد: با وجود آنکه گفته می‌شود خط لوله نفت برای این انتقال از گذشته وجود دارد و در جایگاه مناسبی نیز قرار دارد اما بحث تصفیه‌خانه‌ها و مسائلی از این دست نیز در این مقوله مهم است.
 
محمودی ادامه داد: بحث انتقال آب به فلات مرکزی در محیط زیست در حال مطالعه است و هنوز تأیید نهایی از سوی این معاونت داده نشده است.
 
قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: در بحث انتقال آب تنها اولویت تأمین آب شرب مورد اهمیت خواهد بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: برق ، آب ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۸:۴۹ ۰۱ دی ۱۳۹۳
فلات مرکزی کشور ،قلب کشور و مرکزیت کشور را دارد .اگر این رودهای مهم به دریا سرازیر شوند سودش چه خواهد بود پس بهتر است دیدمان ملی باشد ومنطقه ای و تعصبی به پروژه ها ننگریم .کارون و دز و یا کرخه تا کنون به دریا میریزند در صورتیکه در مبدا و یا در جاهای دیگر مردم بی ابند!!که نوعی اسراف است
-
racist
۰۸:۲۵ ۰۱ دی ۱۳۹۳
انتقال آب به فلات مرکزی ایران یعنی سفر ایرانی ها به مریخ..
Iran (Islamic Republic of)
fwdv
۰۸:۲۰ ۰۱ دی ۱۳۹۳
تا دير تر نشده اقدام كنيد كه اين هم مهم است مثل خيلي از مسايل مهم ديگر كه توجه نشد مثل توليد متل كه متاسفانه نسل مان در حال كم شدن است
Iran (Islamic Republic of)
ی پدر
۱۶:۵۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
مگه واردات بنزین با نظر سازمان محیط زیست نبود - کافیست سفر کوتاه به یکی از کشورهای حاشیه ای خلیج همیشه فارس داشته باشید و ببینید که با این اب شیرین کن ها در دریا چه استفاده هایی از اب میکنن انوقت کشور عظیمی مثل ایران هنوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
چه می گویید؟عربستان هم با همین راه آب شهرهای مرکزیش را تامین میکند.ماهم که آب دیگری نداریم.تاکی میخواهیم سفره های زیرزمینیمان را خالی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۱۶:۲۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
انتقال اب باید کارشناسی باشه

اب از الیگودرز به قم فرستادن

بعد خیلی از روستاها اطراف همان مکان دچار خشکسالی شدن و ترک روستا کردند
Iran (Islamic Republic of)
بهرامی
۱۴:۲۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
سلام. اگر آب از دریا به فلات مرکزی وارد شود محیط زیست ترمیم نمیشود؟ آیا آبادانی چند برابر تخریب نمیشود؟ وآیا.....
این استدلال بسیار کوکانه است که محیط زیست در مسیر تخریب میشود. این مثل یک نبرد مرگ وزندگی ست. مگر نه اینکه برای پیروزی در جنگ باید شهید داد. باید دید کدام بهتر است. بی آبی وبی غذایی در کنار محیط زیست خوب؟ یا آب وغذا وبالندگی وساخت دوباره محیط زیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
اگر حق آبه در یاچه های فلات مرکزی حداقل در فصل زمستان تامین شود اکوسیستم منطقه باز سازی و بارندگی ها تقویت می شود و هزار اتفاق مهم دیگر. چرا در کشور ما از طرح های بزرگ وحشت وجود دارد و توانایی وجود ندارد منابع کلانی را به خاطر فکرهای کوچک خرد خرد از دست میدهیم .چرا سیل های مخرب شمال را نمی توان به سمت قلات مرکزی هدایت کرد و ده ها راهکار دیگر فقط بلد شدیم نه در کار بیاوریم و رسانه ها شده اند این باب که نمیشود و نمی توانیم .امید مردان بزرگ پا به میدان گذارند و کارهای بزرگ بطور عملی انجام دهند .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۰۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۳
فلات مرکزی در میلیونها سال گذشته دریاچه بود واگر دوباره آن را احیا کنید اکولوژی منطقه جانی تازه می گیرد.
آخرین اخبار