تبریز؛

برقراری ارتباط بهینه با تولیدکننده راهکاری برای پذیرش علم

استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: برقراری ارتباط با تولید کننده نقش بسیاری در انتقال علم، دریافت علم و پذیرش علم دارد.

حسین کوهستانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: فعالان در ترویج نتوانسته اند با کشاورزان و تولیدکنندگان ارتباط مناسبی برقرار نمایند و به آنها نشان دهند که ترویج در عمل خوب است!

وی از شفاف نبودن جایگاه قانونی ترویج گفت و تصریح کرد: جایگاه قانونی و سازمانی ترویج خیلی شفاف نیست!

کوهستانی تزلزل جایگاه قانونی را دلیلی برای کارکرد نامطلوب دانست و ادامه داد: وقتی جایگاه قانونی مدیر ترویج، کارشناس و یا مروّج دچار تزلزل باشد به طور قطع کارکرد خوبی هم ندارد.

استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: در حال حاضر به لحاظ قانونی جایگاه ترویج کجاست؟ آیا باید متمرکز باشد و یا باید در لابه لای سازمانها گنجانده شود!

وی افزود: بدنه کارشناسی وزارتخانه در زمینه ترویج کشاورزی به تقویت بیشتری نیاز دارد. استادیار گروه ترویج و توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: بخش اعظمی از کشاورزان در جایگاه عملی، باسواد تلقّی می شوند.

کوهستانی با اشاره به لزوم تقویت کارشناسان ترویج با دانش عملی تاکید کرد: کارشناسان باید توانایی توانمندتر نمودن و راهنمایی کشاورزان را داشته باشند و به لحاظ علمی و بخصوص تجارب عملی و دانش عملی آنها باید تقویت شده باشد تا بتوانیم بخش را هدایت کنیم.
 
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.