طباطبایی یزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کشورهای نفت‌خیز از سطح بهره‌وری خوبی برخوردار هستند

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: کشورهای نفت‌خیز وضعیت بهتری دارند، زیرا نفت و گاز نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های جدید است که این موضوع موجب کمک به پیشرفت بهره‌وری می‌شود.

رویا طباطبایی یزدی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگاه بهره‌وری در کشور اظهار داشت: رشد بهره‌وری طی حداقل 13 الی 14 سال گذشته بستر مناسبی نداشته است و برنامه‌هایی که سازمان ملی بهره‌وری ایران در این زمینه دارد به گونه‌ای است که با کمک دستگا‌ه‌ها و سازمان‌های اجرایی کشور و بخش خصوصی تمام تلاش خود را داشته باشند تا بهره‌وری به جایگاهی که باید برسد و از رشد سالانه مناسبی برخوردار باشد.  
 
وی با بیان اینکه این سازمان برنامه‌ جامع بهره‌وری کشور را به هیأت وزیران تقدیم کرده، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این برنامه مراحل پایانی را سپری می‌کند. پس از ابلاغ این برنامه توسط ریاست جمهوری که در آن کلیه ارتباطات بین سازمان و دستگا‌ه‌های اجرایی کشور و سازمان ملی بهره‌وری ایران به عنوان نهاد حاکمیتی در امر بهره‌وری در آن دیده شده و سعی شد با برنامه‌ریزی سنجیده شاهد رشد روزافزون بهره‌وری در کشور باشیم.  
 
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در ارتباط با مقایسه سطح بهره‌وری ایران با کشورهای دیگر گفت: سطح بهره‌وری ما نصف میزان بهره‌وری کشورهای نفتی در مقایسه با کشورهای پیشرفته است. 

اما اگر نسبت به کل منطقه خاورمیانه مقایسه کنیم، کشورهای نفت‌خیز وضعیت بهتری دارند، زیرا نفت و گاز نیازمند استفاده از تکنولوژی‌های جدید است که این موضوع موجب کمک به پیشرفت بهره‌وری می‌شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اما درکل نیازمند افزایش سطح بهره‌وری خود نسبت به کشورهای پیشرفته هستیم زیرا رشد بهره‌وری از سطح آن اهمیت بیشتری دارد.  
 
رئیس سازمان بهره‌وری بیان کرد: مهم این است که شما در هر سطحی که هستید چه میزان تلاش می‌کنید تا بهره‌وری را بهبود بخشید و در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد دو درصدی بهر‌ه‌وری در سال باشیم؛ یعنی دو درصد از رشد کل اقتصاد را بهره‌وری بر عهده داشته باشد.
 
طباطبایی یزدی در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه گفت: مطمئنا در دوره ششم نسبت به دوره پنجم شاهد رشد و شکوفایی در امر بهره‌وری در کشور خواهیم بود، زیرا متاسفانه به میزان مطلوب و برنامه‌ریزی شده در برنامه پنجم دست نیافتیم.
 
وی با بیان اینکه سعی شده اهداف این برنامه شبیه به آنچه که کشورهای موفق برای افزایش و ارتقا بهره‌وری از آن استفاده می‌کنند باشد، گفت: با استفاده از نظرات و الگوهای جهانی تعدادی ماده تدوین شده است که توسط این موارد تمام بخش خصوصی و دستگاه‌های کشور ارتباط جدی و سیستماتیکی با سازمان ملی بهره‌وری ایجاد خواهند کرد.
 
عضو شورای عالی نظارت و ارتقا بهره‌وری در خصوص فرهنگ سازی در زمینه بهره‌وری گفت: یکی از مواد جامع بهره‌وری کشور که پیش‌نویس آن تهیه شده به امر فرهنگ‌سازی در زمینه بهره‌وری به کمک وزارت ارشاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادهای اصلی تأکید شده است.  
 
انتهای پیام/

برچسب ها: بهره وری ، نفت ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار