به منظور بررسی روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت صورت گرفت

حضور وزیر بهداشت در شهرستان تایباد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وارد تایباد شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی قرار است در این سفر از شبکه بهداشتی درمانی تایباد و همچنین بیمارستان خاتم الانبیا (ص) این شهرستان بازدید کند. 

دریافت گزارش از روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت و همچنین بازدید از دو مرکز بهداشتی درمانی در این شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت در این شهرستان به شمار می‌رود. 

دکتر هاشمی و هیات همراه در بدو ورود به شهر تایباد مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی قرار گرفتند. 

همچنین یکی از فرزندان شهدای این شهرستان نیز با اهدا گل، حضور وزیر بهداشت به تایباد را خیر مقدم گفت. 

دکتر مرتضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در مصاحبه با وب دا در خصوص روند اجرای برنامه تحول نظام سلامت اظهار داشت: در حال حاضر تمامی بسته‌های ابلاغی برنامه تحول نظام سلامت در حوزه‌های بهداشت و درمان در این شهرستان به اجرا در آمده است. 

وی با اشاره به حضور ۱۸ متخصص در رشته‌های مختلف بالینی در این شهرستان اظهار داشت: از این تعداد شش متخصص به تازگی به این شهرستان اختصاص یافته‌اند که با حضور ۲۴ ساعته این پزشکان در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) رضایتمندی شهروندان افزایش یافته است. 

دکتر مرتضایی افزایش دو برابری تعداد پزشکان خانواده و حضور ۱۶ پزشک در این برنامه را از دیگر اقدامات در راستای ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان عنوان کرد. 

وی افزایش تعداد زایمان طبیعی و کاهش ۵ درصدی آمار سزارین، حضور پزشکان مقیم متخصص، افزایش ضریب اشغال تخت و کاهش هزینه‌های بستری را از دیگر اقدامات در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت برشمرد. 

‌گفتنی است: شبکه بهداشت و درمان تایباد هشت مرکز بهداشتی درمانی، شش پایگاه بهداشتی، ۵۷ خانه بهداشت و یک مرکز تسهیلات زایمانی خدمات بهداشتی درمانی و بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی خاتم الانبیا (ص) را زیر پوشش دارد. 

شبکه بهداشت و درمان تایباد ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان شهری و روستایی را زیر پوشش دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار