اسکاتلندی‌ها این بار به جدایی از انگلیس رای خواهند داد

"آلکس سالموند" نخست وزیر سابقه اسکاتلند گفت در صورتی که همه پرسی دیگری درباره استقلال اسکاتلند برگزار شود، اسکاتلندی‌ها این بار به جدایی از انگلیس رای خواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، سالموند پس از همه پرسی ماه سپتامبر که در آن اسکاتلندی ها تصمیم گرفتند سرزمینشان بخشی از انگلیس باقی بماند، از ریاست حزب قوم گرای حاکم بر اسکاتلند استعفا کرد. وی در انتخابات آینده که قرار است ماه مه برگزار شود برای راهیابی به پارلمان تلاش خواهد کرد.

وی گفت همه پرسی درباره باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا یا خارج شدن از آن که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قول اجرای آن را در سال 2017 داده است ممکن است روند برگزاری همه پرسی دیگری را در اسکاتلند تسریع کند.

وی افزود، در صورت وجود این باور که چهار ملت به شکل برابر در پادشاهی انگلیس شراکت دارند، منطقی است که کشور برخلاف تمایل آنها از زیر چتر اتحادیه اروپا خارج نشود.

پیش از برگزاری همه پرسی درباره استقلال انگلیس در ماه سپتامبر سالموند گفته بود همه پرسی برای استقلال فرصتی است که در هر نسل یکبار فراهم می شود. ولی اکنون او پیش بینی می کند در زمان حیات خود شاهد برگزاری همه پرسی دیگری در این زمینه باشد. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار