رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

فقط یک دهم بودجه پژوهشی کشور در دست پژوهشگران است

دکتر جعفریان گفت: محدودیت در بودجه‌ای که به بخش پژوهش و تحقیقات اختصاص یافته، موجب شده بسیاری از طرح‌های پژوهشی مهم را در دست نگیریم.

دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی که در اختیار بخش پژوهش قرار می‌گیرد، برای توسعه پژوهش، ضرورت دارد که با مراکز تحقیقاتی غیردانشگاهی و در مواردی مراکز تحقیقاتی خارج از کشور، همکاری کنیم.

وی گفت: طی نه ماه گذشته، 8 میلیارد قرارداد پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران به امضا رسیده که این نیمی از طرح‌هایی است که داریم و به دلیل محدودیت اعتبار برای پیشبرد بعضی پژوهش‌ها که حجم زیاد دارند و زمانبر هستند، از منابع مالی خارج از دانشگاه استفاده می‌شود که گاهی هم قرارداد با خارج از کشور بسته می‌شود.

وی گفت: کل سهم پژوهشی در کشور باید سه درصد باشد ولی در حال حاضر 0.3 درصد به این بخش تخصیص یافته یعنی یک دهم آنچه باید باشد و این در حالی است که بودجه پژوهشی امسال هم 0.3 تا نیم درصد بوده و افزایش نیافته و محدودیت همچنان وجود دارد. با توجه به اینکه توان اخذ قرارداد پژوهشی سه برابر ظرفیت موجود است، کمک دولت برای تأمین بودجه بسیار اهمیت دارد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار