جای خالی سیستم‌های نظارتی در مجموعه‌های پژوهشی احساس می‌شود

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه جای خالی نظارت در مجموعه های پژوهشی ما احساس می‌شود و نیاز است تا یک افق روشن و نقشه راه برای این مجموعه‌ها در نظر گرفته شود.

 دکتر مهدی طبایی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا جای خالی نظارت در مجموعه‌های پژوهشی احساس می‌شود، گفت: مجموعه‌های پژوهشی نیاز به یک نقشه راه و افق روشن دارند اما خیلی وقت‌ها برنامه ریزی‌ها تنها به روی کاغذ می‌آید که بدون توجه به واقعیت‌های بیرونی و پتانسیل‌های درونی مجموعه‌ها است. 

وی افزود: نیاز است که سیستم‌های نظارتی تدوین شود که بتواند هدایتگر افق‌های روشن پژوهشی برای مجموعه‌های مختلف باشد و بر نحوه پیشرفت آنها نظارت داشته باشد ضمن اینکه باید بودجه متناسب به مراکز تحقیقاتی اختصاص یابد تا تحقیقات بتوانند به سمت تولید کارآمد حرکت کنند. 

دکتر طبایی با اشاره به اینکه در حوزه علوم پزشکی محصولات ما در نهایت خدمت بهداشتی یا درمانی است که به مردم ارائه می‌شود، اظهار داشت: باید این قدرت ریسک پذیری را داشته باشیم تا به سمت توانمند کردن بخش خصوصی در حوزه پژوهش گام برداریم و برای این منظور نیاز به پشتوانه مالی و حقوقی لازم داریم که البته این افق روشن هم اکنون در کشور ما دیده می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار