در پی بارش برف سنگین؛

انسداد راه‌های ارتباطی 15 روستا در زنجان

مسوول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بارش برف در روزهای پایانی فصل پاییز، راه ارتباطی 15 روستای این استان را مسدود کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ مسعود خوشکام مسوول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بارش برف در روزهای پایانی فصل پاییز، راه ارتباطی 15 روستای این استان را مسدود کرد.

خوشکام بیان داشت: این روستاها در شهرستان های 'زنجان ، سلطانیه ، خدابنده ، ایجرود و ابهر' واقع هستند و هم اکنون راهداران برای بازگشایی این تعداد راه ارتباطی روستایی تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه حجم بارش برف در محورهای ارتباطی این استان بسیار بالا بود ، اظهار کرد: تلاش بی وقفه و شبانه راهداران و انجام عملیات برف روبی ، تیغ زنی و نمک پاشی ، تردد خودروها در کلیه محورهای مواصلاتی این استان را امکانپذیر کرد.

خوشکام افزود: بارش برف روز گذشته و لغزنده بودن سطح جاده ، نزدیک به 15 ساعت تردد خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی این استان به ویژه در گردنه ها و مناطق برفگیر و کوهستانی را تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر کرده بود.

مسوول مرکز مدیریت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، گفت: حجم بارش برف به حدی بود که عملا تردد خودروها در محورهای ارتباطی زنجان به کندی صورت می گرفت و از طرفی نیز لغزندگی سطح جاده اجازه سرعت غیرمطمئنه به رانندگان را نمی داد.

خوشکام با بیان اینکه در محور ارتباطی زنجان - قزوین نیز سه دستگاه تریلر به علت لغزندگی سطح جاده قیچی کرده بودند ، افزود: دو باند از لاین جنوبی آزادراه قزوین - زنجان در کیلومتر 10 حوالی ساعت هفت شنبه شب به دلیل قیچی کردن یک دستگاه تریلر به مدت بیش از سه ساعت مسدود شد که با تلاش راهداران مستقر در محل و عملیات امدادرسانی این مشکل نیز برطرف شد.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر نیز تردد خودروها در محورهای ارتباطی زنجان جریان دارد و رانندگان ملزم به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و داشتن زنجیرچرخ هستند.

خوشکام افزود: رانندگانی که زنجیرچرخ به همراه نداشته باشند پلیس از تردد آنها در محورهای ارتباطی زنجان جلوگیری خواهد کرد و داشتن این وسیله در داخل خودروهای عبوری الزامی است.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: زنجان ، روستا ، راه ، شهرسازی ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.