دقایقی پیش صورت گرفت؛

بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی از تلگرافخانه قدیمی جاسک

مسعود سلطانی فر در ادامه سفر خود از نوار ساحلی چابهار تا بوشهروارد بندر جاسک شدو از ساختمان تلگرافخانه جاسکمشهور به 'تلگرافخانه انگلیسیها' که قدمتی تارخی دارد،دیدن کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران؛ مسعود سلطانی فر در ادامه سفر خود از نوار ساحلی چابهار تا بوشهروارد بندر جاسک شدو از ساختمان تلگرافخانه جاسکمشهور به "تلگرافخانه انگلیسیها" که قدمتی تارخی دارد،دیدن کرد.

در این بازدید که مسوولان استان هرمزگان معاون رییس جمهور ورییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری را همراهی می کردند؛پیشنهاد شد این ساختمان تاریخی که سال 85 با شماره 16269 به ثبت ملی رسیده است؛ تبدیل به موزه نظامی شود.

مسعود سلطانی فر موافقت کرد این پیشنهاد از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مورد بررسی تخصصی قرار گیرد.

گفتنی است؛تلگراف خانه انگلیسیها یکی از قدیمی ترین تلگراف خانه های ایران است. این بنا به عنوان اولین مرکز تجاری کمپانی هند شرقی در بندر جاسک ساخته شد که بعدها به تلگراف خانه تبدیل شد و به همین نام هم مشهور است.

بر اساس منابع تاریخی سال 1286، در جاسک اداره تلگرافخانه تأسیس شد و در سال 1295، دولت انگلیس گارد نظامی کوچکی برای مراقبت از تأسیسات فرستندة تلگراف در جاسک تشکیل داد ، سال بعد، فرماندهی نظامی انگلیس از باسَعیدو، شهری در جزیره قشم ، به جاسک منتقل شدو سال 1309، ادارة خطوط تلگراف انگلیس به دولت ایران تحویل داده شد.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.