ویروس‌ها، متهم‌های اصلی سرگیجه

سرگیجه زمانی بروز می‌کند که سیستم تعادل بدن دچار اختلال شده و این اختلال عمدتا مربوط به قسمتی از گوش داخلی و قسمتی از مغز است.

محمدعلی اکبریان متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه  خبرنگاران، گفت: افراد در صورتی که احساس کنند، محیط اطراف دور سرشان می چرخد و سرشان حالت چرخشی دارد و تعادلشان را از دست بدهند دچار سرگیجه شده‌اند.

ضربه‌های سر، اختلالات متابولیک بدن، مسمومیت‌ها، سکته‌های مغزی، بیماری‌ام اس و تومورهای مغزی از جمله عوامل سرگیجه به شمار می روند.

وی ادامه داد: سرگیجه در سن‌های بالا به دلیل اختلالات عروقی و بالا بودن چربی خون ایجاد می شود، راه‌های درمان بر اساس علت سرگیجه متفاوت است. در برخی موارد که بیمار سرگیجه شدید دارد با دارو و یا ثابت نگه داشتن سر می توان درد را تا حدی تسکین داد.

اکبریان، در رابطه با سفرهای دریایی، زمینی و هوایی گفت: این مشکل در افراد حساس به وجود می آید و با استراحت و همچنین ثابت نگه داشتن سر برطرف می‌شود.

وی در پایان گفت: اگر سرگیجه بیش از 24 ساعت ادامه پیدا کند، بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و از نظر ضایعات مغزی و آزمایشات بررسی شود، اگر بیمار نتوانست به پزشک مراجعه کند باید سرش را ثابت نگه دارد و از برگشتن ناگهانی به عقب خودداری کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار