"رئیس فدراسیون باید سفره انداز باشد"

آتشی: رئیس فدراسیون نباید سر سفره دیگران بنشیند

در شرایطی که بعد از ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون بسکتبال هنوز خبری از زمان انتخابات و نفرات تایید شده نیست، کارشناس بسکتبال با تاکید بر توان مالی از ویژگی های رئیس بعدی فدراسیون گفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تعطیلات چند روزه لیگ بسکتبال تا پایان هفته، فرصتی را ایجاد کرد تا بار دیگر بحث انتخابات فدراسیون بسکتبال را با نظر کارشناسان پی گیری کنیم.

عنایت آتشی پیشکسوت بسکتبال در فرصت بررسی صلاحیت کاندیداها از سوی وزارت ورزش تاکید کرد: افرادی که برای رقابت انتخاباتی تایید می شوند باید متخصص باشند و از نظر جایگاه اجتماعی، دانش فنی و شخصیتی که در جامعه بروز می دهند، شایسته باشند. اخیرا در فدراسیون های ورزشی افرادی روی کار آمده اند که شاید فنی هم نباشند اما از نظر مدیریتی قوی هستند.

نقش تشریفاتی رئیس فدراسیون

وی ادامه داد: کسی که می خواهد امور فدراسیون را به شکل فنی بگرداند باید از مهره های متخصص استفاده کند. تفاوت ما با سایر کشورها در این است که در کشورهای پیشرفته رئیس فدراسیون یک فرد تشریفاتی و دبیر فدراسیون همه کاره است در حالی که روسای فدراسیون های ما تمام کارها را تحت نظر و شرایط خود برگزار می کنند و این شرایط را در اصل وزارت ورزش ایجاد می کند.

آتشی از ویژگی های مورد نظر رئیس فدراسیون با وجود این شرایط گفت: کاندیداها باید توان استفاده از نیروهای بالقوه فنی در سطح بین المللی را داشته باشند. افرادی که آشنا به سیستم های الکترونیکی هستند و سواد اینترنتی و سواد آکادمیک را در کنار هم داشته باشند، می توانند در تمام زمینه ها موفق عمل کنند. 

رئیس فدراسیون باید سفره انداز باشد

یکی از نکات مدنظر سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال توان مالی رئیس فدراسیون است که در زمان های نرسیدن پول به فدراسیون مشکلی در کارهای اجرایی پیش نیاید. آتشی توضیح داد: رئیس فدراسیون باید فردی باشد که برای فدراسیون جذب مالی داشته باشد و به قدری در جامعه اعتبار داشته باشد که فدراسیون به عنوان یک نهاد وابسته به دولت در صورت نرسیدن پول با مشکل مواجه نشود. در مجموع رئیس فدراسیون باید سفره انداز باشد نه اینکه سر سفره دیگران بنشیند.

آتشی اضافه کرد: ارتباطات بین المللی فدراسیون هم باید قوی باشد و شرایط فدراسیون را باید منطبق با نظام مدرن بسکتبال دنیا تغییر داد، نظامی که براساس مسائل فنی، تکنولژیک، تاسیسات و امکانات است. البته ما در آن حد شرایط لازم را برای مقایسه خود با کشورهایی نداریم که سالیان سال در بسکتبال سرمایه گذاری کرده اند و با برنامه ریزی نتیجه گرفته اند چون برخی مسائل هزینه بر است.

از پتانسیل بسکتبال تمام کشور استفاده شود

 دبیر اسبق فدراسیون بسکتبال گفت: علاوه بر مسائل مالی و فنی باید به بسکتبال تمام استان ها احاطه داشت و از پتانسیل تمام کشور استفاده کرد. در کنار تمام این ویژگی ها، مسائل اخلاقی و رفتاری هم اهمیت ویژه ای دارد. همچنین رئیس فدراسیون باید به استفاده از بخش خصوصی هم اعتقاد داشته باشد. بخش خصوصی از سال 1380 به بعد در بسکتبال تنها ضرر کرده است چون ما بلیت فروشی، پخش تلویزیونی، امکانات و تبلیغات محیطی نداریم و فدراسیون باید با تبیین یک اساسنامه تدابیری برای علاقمند کردن سرمایه گذاران به باشگاهداری در بسکتبال داشته باشد. 

دوستی ها و رفاقت چاشنی کار شود

آتشی در مورد کدورت های میان اهالی بسکتبال تاکید کرد: برای انتخاب رئیس فدراسیون باید کدورت های خود را کنار بگذاریم و تلاش کنیم که فرد شاخص تر برای ریاست فدراسیون انتخاب شود. در فدراسیون بعدی باید دوستی ها و رفاقت مانند گذشته چاشنی کار شود و احترام پیشکسوتان و قهرمانان ملی هم حفظ شوند.

وی ادامه داد: تمام این نفرات اگر در جایگاه خود اظهار نظر کنند، می توانند نظرات خوبی داشته باشند. جامعه بسکتبال از گذشته به عنوان جامعه ای فرهیخته شناخته می شد اما اخیرا شخصیت افراد را زیر نظر می گیرند و از این منظر وارد کار می شوند که بسیاری از مسائل اخیر هم روی این موضوع می گردد. درحالی که باید به فکر انتخاب فردی شایسته برای ریاست فدراسیون باشیم که با تمام ویژگی های شخصیتی ذکر شده شرایط بسکتبال را رو به رشد ببرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عنایت ، آتشی ، بسکتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار