هکرهای سونی اف بی آی را دست انداختند

هکرهای اطلاعات کمپانی سونی در آخرین پیام خود، اف بی آی را دست انداختند.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوودریپورتر؛ هکرهایی که عهده‌دار هک سیستم‌های کامپیوتری کمپانی فیلم سونی شدند، پیامی فرستادند که در آن اف‌بی‌آی را برای بررسی حمله‌های سایبری مخرب آنها دست می‌اندازد.

گروهی که ادعا می‌کنند سیستم‌های سونی را هک کردند و نام "نگهبانان کهکشان" را برای خود انتخاب کردند، ایمیلی را برای روزنامه‌نگارها فرستادند. این ایمیل با عنوان "اطلاعات مورد علاقه‌تان" حاوی یک لینک به صفحه "پاستبین" و پیام "هدیه کریسمس" است که در سازمان اجرای قانون را به خاطر متهم کردن کره شمالی به عنوان هکر اصلی دست می‌اندازد.

در ادامه‌ی پیام که یک لینک ویدئویی هم در آن است می‌خوانیم: "نتایج بررسی اف‌بی‌آی آن‌قدر عالی است که شاید شما بخواهید با چشم‌های خودتان ببینید ما چه کاری انجام داده‌ایم. موفقیت اف‌بی‌آی را تبریک می‌گوییم. اف‌بی‌آی بهترین در جهان است."

پیام ویدئویی که اف‌بی‌آی را هدف اصلی خود قرار داده، بازرسان را ابله می‌نامد و نوشته‌هایی به زبان‌های خارجی در آن دیده می‌شود.

امکان فهمیدن این‌که این ایمیل از طرف "نگهبانان صلح" باشد مقدور نیست، به این دلیل که این مثل ایمیل‌های قبلی ‌شان به هیچ‌کدام از اطلاعات فاش‌شده لینک نشده است. اما پیام مکتوب‌شان به شکل و قالب نامه‌های قبلی‌شان است. همچنین این گروه با استفاده از سایت همتا به همتا پاستبین و دیگر ابلاغیه‌هایی که حاوی مستنداتی از هزاران کارمند سابق و در حال کار کمپانی، ایمیل‌های شرم‌آور و اطلاعات مالی این کمپانی است را ارسال کردند.علاوه بر این، عنوان این ایمیل در ایمیلهای قبلی هم آورده شده بود.

ایمیل‌های گروه "نگهبانان کهکشان" بلافاصله بعد از هک اطلاعات کمپانی سونی در تاریخ بیست‌وچهارم نوامبر آغاز شد. این گروه از کمپانی درخواست لغو پخش فیلم "مصاحبه" در سینماها شد. آنها تهدید کردند اگر خواسته‌ی آنها انجام نشود خشونتی در حد یازده سپتامبر صورت خواهد گرفت. بعد از این‌که پنج سینمای زنجیره‌ای در آمریکا اعلام کرد که فیلم "مصاحبه" را پخش نخواهد کرد، کمپانی سونی هم لغو پخش فیلم را در کلیه سینماها اعلام کرد.

در پی لغو این فیلم، سونی از تصمیم خود در برابر صحبت‌های "اوباما" که گفته بود لغو پخش این فیلم اشتباه بوده، دفاع کرد.

قبل از ارسال این ایمیل، "نگهبانان کهکشان" ایمیلی را به رییس ارشد سونی فرستادند و در آن از پیروزی‌شان در مقابل استودیو نوشته و گفته بودند لغو پخش فیلم "مصاحبه" از سوی کمپانی سونی بسیار عاقلانه بوده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، کره شمالی از آمریکا درخواست تحقیقات مشترک کرده است تا ثابت کند با این گروه همدست نیست. کره شمالی هشدار داده همکاری نکردن آمریکا در این تحقیقات عواقب جدی در پی خواهد داشت.


برچسب ها: هکرها ، سونی ، مصاحبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار