معاون امور تولید مرکز ملی فرش اعلام کرد

اعطای نخستین مرحله تسهیلات صندوق مهر برای حمایت از صنعت فرش

معاون امور تولید مرکز ملی فرش ایران گفت: در نخستین مرحله از اعطای تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) به هنر- صنعت فرش، 388 میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان فرش پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از "شاتا"، معاون امور تولید مرکز ملی فرش ایران با اعلام این خبر گفت: این اقدام در پی امضای تفاهنمامه سه جانبه بین مرکز ملی فرش ایران، صندوق مهر امام رضا و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی،با هدف اشتغالزایی و هدفمندی تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان فرش منعقد شده است.

محسن حسن زاده افزود: در این طرح که شیوه نامه اجرایی آن در تاریخ 26 شهریورماه به تصویب رسیده و در 14 مهرماه سال جاری ابلاغ شده است، مبلغ 388 میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است.

به گفته وی با این روش متقاضیان می توانند به سازمان صنعت و معدن تجارت استان های مختلف مراجعه و تقاضا دهند تا پس از بررسی به عنوان پشتیبان چند قالیباف تک باف تا 10( قالیباف) را تحت حمایت قرار داده و در جهت تولید گام بردارند.

شایان ذکر است؛ این حمایت مالی برای هر متقاضی به میزان 50 میلیون تومان به بالا بوده و با سود 4 درصد است. این درحالیست که در بخش های مشابهی که طرح های حمایتی از فرش بافان را دارند سود تسهیلات تا 21 درصد هم می رسد.

گفتنی است؛ با انعقاد این تفاهمنامه و پرداخت تسهیلات به پشتیبانان تولید در حوزه فرش دستباف، مناسب ترین فرصت برای حمایت از تولیدکنندگان فرش فراهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار