کارشناس بازار سرمایه:

بهبود شرایط اقتصادی موجبات رونق در بازار سرمایه را ایجاد می‌کند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: عدم بهبود و گشایش شرایط اقتصادی، کاهش نرخ سود بانکی و کاهش قیمت نفت موجبات رونق در بازار سرمایه را ایجاد می‌کند.

عظیم ثابت، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص شرایط بازار سرمایه اظهار داشت: در حال حاضر تغییر خاصی در بازار سرمایه به وجود نیامده و تنها تغییر اساسی در تغییر مدیرت کلان بازار سرمایه به وجود آمده است.

وی با اشاره به شرایط تأثیرگذار در بازار سرمایه گفت: عوامل مختلفی همچون کاهش قیمت نفت، عدم توافق بر مسائل اقتصادی خارج از بورس و عدم کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی بر روند کاهشی بازار سرمایه دامن می‌زنند.

ثابت با توضیح در مورد عدم اعتماد سهامداران به روند آتی بازار سرمایه افزود: مهم‌ترین عامل عدم اعتماد سهامداران و سرمایه‌گذاران بر روند بازار سرمایه است و در حال حاضر با توجه به فاکتورهای ذکر شده نمی‌توان انتظار رشد چشمگیری را در بازار سرمایه داشت.

کارشناس بازار سرمایه با توضیح در مورد استقبال کم‌رنگ سهامداران از بازار خاطرنشان کرد: با توجه به هموار نشدن فاکتورهای رشد بازار سرمایه نمی‌توان انتظار استقبال ویژه‌ای را از بازار داشت.

ثابت در پایان شرایط روزهای آتی بازار سرمایه را اینگونه پیش‌بینی کرد: تا زمانی که شرایط اقتصادی بهبود نیابد و عدم گشایش در مسائل اقتصادی، کاهش نرخ سود بانکی و ... رخ ندهد نمی‌توان انتظار بهبود در بازار سرمایه را داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار