پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری تونس/مشارکت 47 درصدی مردم در انتخابات/پیشتازی السبسی در انتخابات

رای گیری انتخابات ریاست جمهوری تونس به پایان رسید و مراکز رای‌گیری بسته شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اسکای‌نیوز؛  زمان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری تونس به پایان رسید و بر اساس خبرها، مراکز رای‌گیری بسته شده است.
هیئت مستقل انتخابات تونس از مشارکت 47 درصدی در این انتخابات خبر داده است.

مجموع واجدین شرایط رای در تونس هشت میلیون نفر اعلام شده است.
هیئت عالی انتخابات امیدوار است میزان مشارکت از دور اول که 62.90 درصد ثبت شد، فراتر برود.
در این میان چند ساعت پیش از آغاز رای گیری یک حوزه انتخاباتی در قیروان در مرکز تونس هدف تیراندازی قرار گرفت که در اثر آن یک سرباز زخمی شد.
در این حادثه یک فرد مسلح کشته و سه نفر نیز دستگیر شدند.

منابع انتخاباتی تونس اعلام کردند الباجی قائد السبسی، یکی از دو نامزد پیروز در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری تونس از رقیب خود پیشی گرفته است. بر اساس این گزارش، رئیس ستاد انتخاباتی السبسی تاکید کرد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس، که روز یکشنبه برگزار شد، السبسی تاکنون توانسته است آراء بیشتری را از آن خود کند.

صرصار گفت: «برخی در تلاش برای ناکام گذاشتن روند انتخاباتی هستند اما تونسی ها عزم خود را برای ادامه این مسیر جزم کرده اند و اکنون انتخابات به طور طبیعی در تمام حوزه ها در جریان است.»

هیئت مستقل انتخابات تونس پیش از این اعلام کرده بود، در یکصد و 24 حوزه رای گیری در غرب کشور اقدامات فوق العاده به اجرا گذاشته شده است که مربوط به زمان گشایش این حوزه ها در ایالت جندوبة و الکاف والقصرین است، به گونه ای که بنابر دلایل امنیتی این حوزه ها به جای ساعت هشت صبح راس ساعت ده گشوده شدند و به جای ساعت شش عصر ساعت دو ظهر بسته شدند.
وزارت کشور تونس نیز اعلام کرده بود برگزاری انتخابات در نزدیکی مناطق کوهستانی غرب کشور در معرض خطر جدی قرار دارد.
وزارت کشور و دفاع تونس به منظور تامین بیش از 11 هزار حوزه رای گیری در سراسر کشور حدود یکصد هزار نیروی امنیتی و نظامی را در مراکز دولتی و تاسیسات حساس مستقر کردند.

دومین دور انتخابات ریاست جمهوری تونس امروز یکشنبه از ساعت 8 به وقت محلی در مراکز رأی گیری سراسر این کشور آغاز شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار