تجلیل جمهوری اسلامی ایران از پژوهشگران "افغان"

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، نمایندگی دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامعه المصطفی کشورمان از شماری پژوهشگران برتر افغانستان در کابل، تجلیل کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  در این مراسم که در محل نمایندگی دانشگاه پیام نور جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد، 'ناصر جهانشاهی' رایزن فرهنگی کشورمان در افغانستان اهمیت پژوهش در رشد علمی جوامع را بسیار مهم توصیف کرد و گفت:علم که یکی از مولفه های قدرت ملی در جهان محسوب می شود، از مسیر تحقیق و پژوهش قابل دسترسی است.

رایزن فرهنگی کشورمان با تاکید به جایگاه پژوهش در دین مبین اسلام، گفت: اسلام مسلمانان را در هر زمان و مکان، تشویق به کسب علم و دانش می کند.

جهانشاهی، جایگاه پژوهش درجمهوری اسلامی ایران را با استناد به آمارها بسیار بالا دانست و دست آوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های مختلف برشمرد.

"ترشت وال" رئیس موسسات تحصیلات خصوصی وزارت تحصیلات عالی افغانستان نیز در این مراسم با تشریح اهمیت پژوهش، دستیابی به توسعه و پیشرفت را از راه تحقیق میسر دانست و از کمک های جمهوری اسلامی به افغانستان نیز در زمینه های مختلف قدردانی کرد.

رئیس کمیسون فرهنگی و تحصیلات عالی مجلس بزرگان افغانستان نیز در این مراسم گفت: اسلام بعنوان دین برتر جایگاه ویژه ای برای پژوهش در جوامع اسلامی قائل است.

در حاشیه این مراسم که با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به 15 تن از پژوهشگران برتر افغانستان همراه بود، نمایشگاهی از آثار پژوهشگران افغانستان به نمایش گذاشته شده بود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.