"افغانستان" آزادی 8 زندانی دیگر افغان را از گوانتانامو خواستار شد

شورای عالی صلح افغانستان با تایید انتقال 4 زندانی افغان از زندان گوانتانامو به این کشور، آزادی 8 افغان دیگر را از زندان آمریکایی گوانتانامو خواستار شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، شورای عالی صلح افغانستان روز یکشنبه، انتقال "شاه ولی"، "خیالی گل"، "عبدالغنی" و "محمد ظاهر" را پس از 10 اسارت در زندان آمریکایی گوانتانامو ، به افغانستان تایید کرد و آزادی 8 تن دیگر از افغانستانی هایی را که سالهاست در این زندان اسیرند، خواستار شد.

شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که به زودی افراد آزاد شده از زندان گوانتانامو به خانواده هایشان تحویل داده خواهند شد.

برخی گزارشها حاکی است این چهار زندانی افغان به درخواست محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان از زندان گوانتانامو آزاد و به مقامهای افغانستان تحویل داده شده اند.

سال گذشته نیز آمریکا 3 تن از فرماندهان ارشد طالبان را با یک نظامی آن کشور که چند سال در اسارت نیروهای طالبان، معاوضه کرد.

زندان گوانتانامو یکی از مخوف ترین زندانهای آمریکا در جهان است که هزاران زندانی در آن از کشورهای مختلف به ظن مشارکت در اقدامات تروریستی، بدون محاکمه نگهداری و تحت شکنجه قرار می گیرند.

دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا که به وعده هاییش برای تعطیلی زندان گوانتانامو عمل نکرده است، همچنان با انتقاد شدید گروه های حقوق بشری در جهان روبروست.
انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار