پورمختار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

گزارش پرونده فساد در فوتبال را اواسط دی ماه اعلام می‌کنیم/ ایرادی به سفرهای کفاشیان وارد نیست

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال گفت: بخشی از گزارش پرونده فساد در فوتبال را اواسط دی ماه اعلام می‌کنیم.

محمد علی پورمختار در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: پرونده‌های زیادی در مورد فساد در فوتبال در حال بررسی هستند که گزارش مرحله اول این پرونده حول و حوش‌ 20 دی ماه در کمیسیون قرائت و بعد از آن در صحن علنی مجلس اعلام می‌کنیم.
 
پورمختار درباره محتوای پرونده فساد در فوتبال عنوان کرد: سرفصل‌های پرونده فساد در فوتبال را همان ابتدا اعلام کردیم. رویه‌های اشتباه از جمله تبانی‌ها را در پرونده فساد در فوتبال بررسی می‌کنیم.

وی درباره حضور مدیران در پرونده فساد در فوتبال تصریح کرد: ما با هر یک از بخش‌ها و مدیر تیم‌ها که در فساد در فوتبال نقش دارند، برخورد خواهیم کرد.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 در مورد اینکه 270 نفر از اهالی فوتبال به دلیل عدم پرداخت مالیات ممنوع‌ الخروج هستند، عنوان کرد: قانون مالیات هیچ وقت‌ اجرا‌ نمی‌شده است برخی از بازیکنان و مربیان فوتبال با وساطت‌ از کشور خارج می‌شدند‌. به هر حال ما این بار به سازمان مالیات بیان کردیم که اجازه خروج ندهند تا تعیین تکلیف شوند.
 
پورمختار در مورد وضعیت پرونده کارت‌های پایان خدمت جعلی بازیکنان تصریح کرد: این پرونده را به طور جداگانه بررسی و نظرمان را هم درباره این پرونده اعلام کردیم بر این اساس به مسئولان نظام وظیفه بیان کردیم که اجازه بازی به بازیکنان متخلف ندهند.
 
وی در خصوص شایعه عدم همکاری مسئولان فدراسیون فوتبال در پیگیری روند فساد در فوتبال گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال از همکاری کردن امتناع نکردند پاسخ آنها در جهت کشف حقیقت ضعیف است و امیدوارم از این به بعد پاسخ دهی شان بهتر شود.
 
وی درباره اینکه رسایی گفته تعداد زیادی سفر غیر ضروری توسط مسئولان فدراسیون فوتبال صورت گرفته است، تصریح کرد: من اسامی افراد در خاطرم نیست اما پرونده کسانی که مسئولیت نداشتند و سفرشان ضروری نبود را بررسی می‌کنیم همچنین به سفرهای کفاشیان ایرادی وارد نیست.
 
وی در مورد وضعیت واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی عنوان کرد: زمانی مسئولان کار گروه خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال کارهای مربوطه را در مورد واگذاری این 2 باشگاه به بخش خصوصی را انجام می‌دهد به هر حال با وجود بازداشت سیاسی مدیرعامل پرسپولیس روند خصوصی سازی این دو باشگاه متوقف نشده است.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: گزارش مرحله اول پرونده فساد در فوتبال را 3 هفته بعد در صحن علنی مجلس اعلام می‌کنیم و همچنین پرونده فساد در فوتبال بسته نمی‌شود و ماهمچنان پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار