صولت: فدراسیون تیراندازی به مربی خارجی اعتماد بیشتری دارد

مربی تیم ملی تپانچه گفت: تنها عامل برتری مربیان خارجی بر مربیان داخلی مسئله تجربه است، در حالیکه فدراسیون می تواند این شرایط را برای مربیان داخلی فراهم کند تا در مسابقات بیشتری حضور داشته باشند.

امیرحسین صولت در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: رشته تپانچه برای اینکه در سطح کشور از لحاظ کیفی ارتقاء پیدا کند، باید از سلاح ها و تجهیزات به روزتری استفاده کند.
 
وی ادامه داد: تجهیزات خریداری شده مربوط به مدت ها قبل است و نیاز به بازسازی جدید دارد، البته خریداری سلح های جدید هزینه های خیلی بالایی دارد که بودجه فدراسیون برای این بخش باید مشخص باشد، ولی اگر فدراسیون اقدام به خرید سلاح های جدید کند، از نظر مالی به صرفه تر خواهد بود.
 
صولت ادامه داد: بخاطر مشکلات فدراسیون و کمبود بودجه این امکان فراهم نشد، ولی الان شرایط فرق می کند، با توجه به اینکه سال آینده برای تیراندازی سال سرنوشت سازی است و حضور بهتر در مسابقات نیاز به تجهیزات به روزتری داریم.
 
وی درباره انتخاب مربیان خارجی برای تیم های ملی گفت: به نظر من مربی خارجی گزینه خوبی برای هدایت تیم های ملی است، ولی باید این را در نظر گرفت مربی خارجی علاوه بر هزینه بالایی که دارد، باید تجربه بهتر و متفاوت تری نسبت به مربیان داخلی داشته باشد.
 
صولت گفت: در دنیا تعداد محدودی از مربیان در تیراندازی هستند که ارزش صرف هزینه های بسیار بالا در عرصه بین المللی را داشته باشند.
 
وی افزود: مربیان خارجی فقط از نظر تجربه بالاتر هستند، آن هم به خاطر حضور مداومشان در مسابقات مختلف ولی از نظر علمی مربیان داخلی فاصله زیادی با آنها ندارند. به طور کلی فدراسیون به مربیان خارجی اعتماد بیشتری دارد، در صورتی که اگر از مربیان داخلی هم اینگونه حمایت و اعتماد شود، آنها هم می توانند در مسابقات بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشند. فدراسیون باید به گونه ای شرایط را فراهم کند تا مربیان داخلی زمینه حضور در مسابقات جهانی را داشته باشند، چون این کار به سود فدراسیون و تیم ها است و در چنین شرایطی که در آستانه یک سهمیه المپیک قرار داریم، فقط به فکر جذب مربی خارجی باشیم، در حالیکه می توانستیم این امکان را خودمان فراهم کنیم.

صولت افزود: یکی از مسائلی که باعث شد در این 2 سال اخیر اسمم در مسابقات بین المللی خط بخورد، نداشتن تجربه بین المللی و کمبود بودجه بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین مشکلی که فدراسیون همیشه با آن درگیر است، مسئله کمبود بودجه است که بیشترین ضربه را در همه زمینه ها به تیراندازی وارد کرد. امیدوارم به خاطر حضور در مسابقات سال آینده وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شرایط بهتری را برای ما فراهم کنند، چون تیراندازان ما استعداد و ظرفیت حضور در مسابقات مهمتر از بازیهای آسیایی را دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صولت ، مربی ، تفنگ ، تیم ملی ، تپانچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.