مصدقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایده "تولید انبوه سفارشی" در دستور کار است/ تعریف مگاپلت‌فرم اصلی سایپا

مدیرکل مرکز نوآوری و تحقیقات گروه سایپا گفت: سایپا کار روی مگاپلت‌فرم را در دستور کار قرار داده است که بر این اساس در دو سال اخیر مگاپلت‌فرم اصلی سایپا را تعریف کرد.

علیرضا مصدقی، مدیرکل مرکز نوآوری و تحقیقات گروه سایپا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه گروه سایپا نسبتا در منطقه در حوزه خودروهای کلاس کوچک و ارزان قیمت سابقه زیادی دارد، اظهار داشت: در این رابطه با توجه به تفکر مدیریت برای بزرگ کردن بازار جاری و بازارهای صادراتی دو روش را اتخاذ کرده‌ایم.

مدیرکل مرکز نوآوری و تحقیقات گروه سایپا افزود: خودروهایی که اخیرا همچون تیبا 2 وارد بازار شده با موفقیت روبرو بوده است و ما برای حفظ بازار داخلی اقداماتی را انجام می‌دهیم، به عنوان مثال ساینا که در مرحله اتمام پروژه قرار دارد طی دو سه ماه آینده رونمایی و بلافاصله به بازار وارد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طراحی یک خودرو 5در جدید دیگری را مد نظر داریم که طراحی‌اش شروع شده و با یک فاصله معقولی از ساینا وارد بازار خواهد شد.

مصدقی به بازار خارجی اشاره کرد و گفت: ابتدا باید اطلاع داشته باشیم که چه روندی در بازار خارجی در حال سپری شدن است، از یک طرف دیگر خودروسازان دنیا به این نتیجه رسیدند که علاوه بر این که خودرو به صورت انبوه تولید می‌شود باید با نیازهای مشتریان نیز منطبق باشد.

وی تصریح کرد: در واقع ایده‌ای به نام "تولید انبوه سفارشی" مطرح شده که بر این اساس روی ایده جدیدی تحت عنوان مگاپلت‌فرم کار می‌شود که در واقع در جهت کاهش هزینه و افزایش سرعت انجام پروژه سعی شده است پلت‌فرم‌های کمتری مورد استفاده قرار گیرد.  

وی افزود: با توجه به اینکه این مسئله یک ایده خوب به نظر می‌رسد، سایپا کار روی مگاپلت‌فرم را در دستور کار قرار داده است که بر این اساس در دو سال اخیر مگا پلتفرم اصلی سایپا را تعریف کرد.

مدیرکل مرکز نوآوری و تحقیقات گروه سایپا ادامه داد: پلتفرم sp1 را در پروژه sp100 تعریف کردیم که با استفاده از یک مشاور بین‌المللی روی این پروژه به صورت مشترک کار می‌کنیم که در این راستا عملیاتش آغاز شده و مراحل طراحی به اتمام رسیده و هم اکنون وارد ابزارسازی شده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود تا سال 95 وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار