شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای ورود به مقاطع بالا‌تر تصویب شد

در اولین جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان و برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالا‌تر در دانشگاه آزاد اسلامی تصویب شد.

مصطفی صائمیان رئیس اداره فرهنگی و فوق برنامه باشگاه پژوهشگران جوان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: اولین جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، به منظور بررسی شیوه نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان و نخبگان و برگزیدگان علمی جهت ورود به دوره‌های تحصیلی بالا‌تر در دانشگاه آزاد اسلامی، بازنگری اساسنامه باشگاه و همچنین بازنگری برنامه استراتژیک، با حضور جمعی از مسولان در محل ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برگزار شد. 

وی گفت: دکتر زارع مشاور ریاست عالی دانشگاه در بخشی از سخنانش به باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اشاره کرد که در بیش از ۲۵۵ واحد دانشگاه شعبه دارد و بیش از ۵۸۰۰۰ نفر عضو فعال و ادوار باشگاه می‌باشند و مقالات اعضای باشگاه تا کنون بیش از ۴۸۰۰۰ عنوان است.

در ادامه مهندس بیژن زنگنه در بخشی از سخنان خود عنوان داشت؛ تجربه‌ای که من از دانشگاه دارم این است که پروژه‌هایی که بصورت گروهی انجام می‌شد اگر یک‌نفر در بین گروه، پروژه را مدیریت می‌کرد آن پروژه نسبت به سایر پروژه‌ها موفق‌تر بود. بنظر اینجانب دانشگاه و این باشگاه وظیفه دارد تا نخبگان را شناسایی کند و بین آن‌ها و محیط‌های کسب و کار تعامل ایجاد کند تا آن‌ها بتوانند مدیران موفق و کارآفرینی باشند. بنظر من فردی که مدیر می‌شود ابتدا باید قابلیت‌های لازم را داشته باشد تا بتواند مورد آموزش قرار گیرد و لزوما «همه کارآفرینان بزرگ دارای phd نبوده‌اند. مثل» بیل گیتس «و یا» استیو جابز «ما الان در کشور به این نوع از نخبگان که بتوانند کارآفرینی کنند و مشکلات کشور را حل کنند نیاز داریم. یک کارآفرین موفق و مدیر موفق باید بتواند تا سی سالگی خودش را نشان دهد. 

صائمیان تصریح کرد: دکتر واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از پیش نویس اساسنامه تدوین شده اظهار داشت؛ ما باید مثل باشگاه ورزشی عمل کنیم و استعدادهای بر‌تر را شناسایی کنیم، علم دارای ۲ شاخص است تجاری سازی و دیگری ارجاعات که در راستای این ۲ شاخص باید اساسنامه اصلاح شود. سپس دکتر شهریاری با تأکید بر اینکه ما در کشور استعداد‌های زیادی داریم که یا کشف نمی‌شوند و یا می‌سوزند، ادامه داد؛ بنظر من پژوهش به تنهایی کافی نیست و باید تلاش کرد تا ایده‌ها به عمل تبدیل شود و کارآفرینی کرد. ما تا ۲ سال آینده حدود ۱۰۰۰۰۰۰۰ نفر بیکار خواهیم داشت که عمده این افراد تحصیل کرده می‌باشند و این  جای نگرانی است زیرا موجب سرخوردگی این جوانان می‌شود. ما باید تلاش کنیم تا زمینه‌های کارآفرینی را پیدا کنیم. اشتغال جوانان یک امر بسیار مهم است. 

وی افزود: سپس جلسه وارد دستور شد و شیوه نامه اجرایی پذیرش بدون کنکور مورد بحث قرار گرفت و حاضران نقطه نظرات خود را پیرامون آن اظهار داشتند. در پایان این جلسه پس از انجام گفتگو‌ها و تبادل نظر، مصوبات زیر به تأئید حاضرین رسید:

شیوه نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان و نخبگان و برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالا‌تر در دانشگاه آزاد اسلامی کلیاتش مورد تصویب قرار گرفت و درخصوص ۲ بند آن مقرر گردید درجلسه‌ای با حضور معاون آموزشی، پژوهشی و رئیس سنجش و نظارت بررسی مجدد گردد. اسانامه باشگاه مجددا» ویرایش و در جلسه بعدی ارائه شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.