داد و ستد یک هزار و 884 میلیارد ریالی سهام در بورس

در میان صنایع حاضر در بازار، گروه کانه های فلزی، مالی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قراررگرفتند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در معاملات روز جاری شاخص کل با رشدی 556 واحدی از مرز 70 هزار واحد عبور کرد و به عدد 70 هزار و 94 رسید. همچنین امروز سرمایه گذاران تالار حافظ بیش از 731 میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 884 میلیارد ریال در 43 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.
 
در این روز نماد بانک ملت، تاپیکو، بانک صادرات، پتروشیمی پردیس، سرمایه گذاری معادن و فلزات، هلدینگ نفت و گاز پارسیان و مپنا با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.
 
شاخص صنعت نیز 388 واحد بالا رفت. همچنین امروز شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 477 و 683 واحد رشد کردند.
 
همچنین در میان صنایع حاضر در بازار، گروه کانه های فلزی، مالی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قراررگرفتند.
 
در میان شاخص های صنعتی نیز شاخص ذغال سنگ، ابزار پزشکی و سایز معادن با بیشترین رشد مواجه شدند.
 
صدرنشینی نمادها نیز با بیشترین رشد قیمت به نمادهای تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی،ایران ترانسفو، کنترل خوردگی تکین کو، ذغال سنگ نگین طبس، سرمایه گذاری سپه، تولید محور خودرو و ایران یاسا تایر رسید.
 
اما انتهای جدول معاملات با بیشترین کاهش قیمت متعلق به نمادهای نوسازی و ساختمان تهران، ماشین سازی اراک،شهد،بیسکوییت گرجی،سرمایه گذاری ساختمان ایران،افست و مارگارین بود.
 
در پایان معاملات امروز نمادهای ایران ترانسفو، بیمه آسیا، ایران خودرو، پتروشیمی پردیس، زامیاد، لیزینگ رایان سایپا و سرمایه گذاری سپه با طولانی ترین صف های خرید به کار خود پایان دادند.
 
سنگین ترین صف های فروش هم متعلق به نمادهای آبادگران ایران، گل گهر، ماشین سازی اراک،فولاد امیر کبیر کاشان، نوسازی ساختمان تهران،سرمایه گذاری توسعه ملی و تراکتورسازی ایران بود.
 
در پایان معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزات بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. پس از آن سیمان سپاهان با معامله بلوکی بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: سهام ، رشد ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار