زنانه ترین اشتباهاتی که سلامت را به خطر می اندازد!

محققان آمریکایی در تحقیقات خود بر روی صدها زن میانسال دریافته‌اند، صرف زمان طولانی‌تر برای پخت غذا با بروز علائم مرتبط با سکته و بیماری‌های قلبی در ارتباط است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه راش در شیکاگو در تحقیقات 14 ساله خود دریافته‌اند، زنان هرچه زمان بیشتری را برای آماده کردن غذا صرف کنند، با مشکلات سلامتی بیشتری مواجه خواهند شد؛ این نتایج با پیام‌های بهداشتی که مردم را به استفاده از غذاهای خانگی به جای مصرف غذاهای آماده تشویق می‌کنند، در تضاد است.
 
محققان عنوان می‌کنند که غذاهای خانگی صرفا بدلیل پخته شدن در خانه نمی‌توانند سالم باشند، چراکه سرآشپزهای خانگی در اغلب موارد از مواد ناسالم مانند کره و نمک بیش از اندازه استفاده می‌کنند.
 
در این تحقیق، داده‌های جمع‌آوری شده از دو هزار و 755 زن در دهه های 40، 50 و 60 طی مدت 14 سال مورد بررسی دقیق قرار گرفت.
 
این اطلاعات شامل مدت زمان صرف شده برای پخت غذا و نتایج سالانه آزمایش پزشکی برای سندرم متابولیک بود؛ افرادی که از پنج عامل خطر دارای سه عامل باشند، در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری های قلبی و سکته قرار دارند و علائم هشداردهنده شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا و چاقی هستند.
 
زنانی که مدت زمان زیادی را برای پخت و پز غذا صرف می‌کنند، بیشتر در معرض سندرم متابولیک قرار دارند؛ برعکس زنانی که زمان کمتری را برای پخت غذا صرف می‌کنند، با مشکلات سلامت کمتری مواجه می‌شوند.
 
به گفته محققان، در طی سه تا چهار دهه گذشته نسبت مواد غذایی که در خانه آماده می‌شود، کاهش یافته و شیوع چاقی افزایش پیدا کرده است؛ به همین علت محققان توصیه می‌کنند که افراد به جای استفاده از غذاهای آماده و فست فود از غذاهای خانگی استفاده کنند تا از اپیدمی چاقی و عوامل خطر بیماری‌های قلبی و دیابت بکاهند.
 
با این حال نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که صرف زمان زیاد برای پخت غذا در خانه نیز به افزایش عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت کمک می‌کند؛ درحقیقت مدت زمان صرف شده برای پخت غذا با خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته در ارتباط است.
 
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
prinaz
۲۱:۱۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
برای همینه که زنا دارن منقرض میشن دیگه ولی نمیدونم چرا مرگ پیرمرد از پیرزن ها بیشتره یعنی چرا پیرمرد هابیشتر از پیرزن ها میمیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۲ دی ۱۳۹۳
بیچاره زنا
برا همین مردا تو خونه آشپزی نمی کنن دیگه
تازه آشپزی رو وظیفه ی زن می دونن