لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس لبنان:

جریان مقاومت به فکر مبارزه با رژیم‌ صهیونیستی و جریان تروریستی منطقه باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در جریان سفر به لبنان در نشست مشترک با نبیه بری همتای لبنانی خود حضور یافت.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه یکم دی ماه) در جریان سفر به لبنان با نبیه بری رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی با ابراز خرسندی از آغاز گفت‌وگوهای سیاسی در لبنان آن را موضوعی با ماهیت داخلی خواند و گفت: این تیزبینی و خردمندی در دوستان لبنانی وجود دارد که این مسائل را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه دل‌ها و فکرهای مقامات ایرانی و لبنانی به هم نزدیک است، اظهار داشت: من با آرای آقای نبیه بری (در زمینه نزدکی دل‌ها) موافقم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: در گفت‌وگوهای 2 جانبه وی را در جریان مذاکرات و برخی مسائل قرار دادیم از جمله مسائلی که اکنون در منطقه جریان دارد و به ویژه بحرانی که به واسطه وجود تروریست‌ها پیش آمده است.

وی با تأکید بر اینکه همه کسانی که دوست‌دار مقاومت در منطقه هستند باید به 2 موضوع فکر کنند، اضافه کرد: اولین موضوع مبارزه با صهیونیست است و دومین آنها مقابله با جریان‌های تروریستی که اینها دو روی یک سکه هستند.

لاریجانی به ضرورت استفاده از راه‌ حل‌های سیاسی اشاره کرد و گفت: این موضوعی است که ما از ابتدای ماجرای سوریه آن را مطرح کردیم اما خیلی از کشورها آن را قبول نکرده و این وضع را به وجود آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی جریان‌های تروریستی به وجود آیند به سادگی قابل رفع شدن نیستند. این به این معنی است که هم باید به دنبال راه‌ حل‌های سیاسی باشیم و هم برنامه‌های امنیتی را مد نظر قرار دهیم.

سفر دکتر لاریجانی به کشور لبنان در ادامه سفر منطقه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.
 
دکتر لاریجانی پیش از سفر به لبنان، روز گذشته (یکشنبه) سفر یک روزه‌ای به سوریه داشت و پس از اتمام سفرش در لبنان به عراق خواهد رفت.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: لاریجانی ، دیدار ، نبیه ، بری ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار