تنیسورهایی که پول‌شان از پارو بالا می‌رود + فهرست کامل

تنیس ورزش محبوبی است که در مسابقات مختلف آن جوایز نقدی فراوانی به تنیسور قهرمان اعطاء می‌شود، به همین دلیل است که آنان اغلب دارای ثروت کلانی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در کنار جوایز اهدا شده مسابقات گرنداسلم تنیس که معمولاً از چند میلیون دلار فراتر می‌شود، رقابت‌های برگزار شده این رشته ورزشی در سطح متوسط هم دارای جوایز نقدی چشمگیری است. تنیس از آن دسته رشته‌های ورزشی است که همواره بالاترین میزان پاداش را برای نفرات برگزیده و قهرمان اختصاص می‌دهد. در کنار این جوایز نقدی، تنیسورهای تراز اول جهان به امور تبلیغاتی برای کمپانی‌های نام آشنا هم می‌پردازند و طبیعی است درآمدهای جانبی آنان به اندازه پول دریافتی از قهرمانی در یک رقابت بین‌المللی قابل توجه باشد.
 
5 تنیسور مردی که در سال 2014 بیشترین درآمد را کسب کردند، عبارتند از:

1. راجر فدرر (56.2 میلیون دلار):



تصور کنید فقط در مدت یک سال این ثروت کلان را به جیب بزنید. فدرر نتوانست در سال 2014 به رتبه یک رنکینگ جهانی دست یابد اما به اندازه‌ای موفق بوده و از اعتبار بین‌المللی برخوردار بوده است که هنوز هم پردرآمدترین تنیسور جهان باشد. فدرر 33 ساله به قهرمانی‌های متعددی در سال 2014 رسید که میانگین جایزه نقدی دریافت شده از سوی او در هر رقابت 4.2 میلیون دلار بود.
 
2. رافائل نادال (44.5 میلیون دلار):



هرچند نادال اسپانیایی آخرین گرنداسلم سال 2014 را به دلیل مصدومیت از دست داد اما تا قبل از آسیب‌دیدگی مچ دست، به عناوین قهرمانی بسیاری رسید که توانست او را در فهرست دومین تنیسور پردرآمد سال قرار دهد. قراردادهای تجاری که نادال با کمپانی‌های بزرگ امضاء کرده، پول زیادی برای او به همراه داشته است. وی به هواداران خود قول داد رقابت‌های سال 2015 را با قدرت تمام آغاز کند و به قهرمانی در گرنداسلم دست یابد.
 
3. نواک جوکوویچ (33.1 میلیون دلار):



مرد شماره یک تنیس جهان در انتخاب مسابقات بین‌المللی دارای وسواس است، او در هر رقابتی شرکت نمی‌کند و فقط آن دسته مسابقات را که قهرمانی در آنان دارای امتیاز بیشتری است، انتخاب می‌کند. جوکوویچ به واسطه حضور محدود در رقابت‌های بین‌المللی، جوایز نقدی کمتری نسبت به راجر فدرر سوئیسی کسب کرده اما از مجموع 33.1 میلیون دلار درآمد او در سال 2014 نزدیک به 21 میلیون دلارش همین جوایز نقدی و مابقی فعالیت‌های تجاری و تبلیغاتی بوده است.
 
4. اندی مورای (19.2 میلیون دلار):



جوایز نقدی مورای که وی دریافت می‌کند، فقط یک چهارم از درآمدهای سالیانه تنیسور اسکاتلندی را تشکیل می‌دهد. او با کمپانی‌های بزرگ آدیداس، کوکاکولا، ژیلت و... قرارداد همکاری امضاء کرده و از بابت تبلیغ برای آنان پول خوبی به جیب می‌زند.
 
5. کی نیشیکوری (11 میلیون دلار):



این تنیسور ژاپنی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا طی سال 2014 شگفتی آفرید و اولین آسیایی بود که به فینال این رقابت‌ها راه یافت. نیشیکوری تا ماه می در رتبه نهم رنکینگ جهانی برترین تنیسورهای جهان قرار داشت اما حالا به رتبه یازدهم سقوط کرده است. او هم بخش اصلی درآمد خود را از ناحیه امضا قرارداد تبلیغاتی با کمپانی‌های بزرگ به دست می‌آورد.
 
*و اما پردرآمدترین تنیسورهای زن جهان در سال 2014 :

1. ماریا شاراپووا (24.4 میلیون دلار):



میان رتبه اول پردرآمدترین تنیسور مرد و زن جهان اختلاف زیادی وجود دارد، به طوری که راجر فدرر 56.2 میلیون دلار درآمد طی یک سال گذشته کسب کرد،‌ حال آن که ماریا شاراپووا فقط 24.4 میلیون دلار پول به دست آورده است. اما در دنیای تبلیغات و تجارت، هیچ تنیسور زنی به پای شاراپورا برترین تنیسور تاریخ روسیه نمی‌رسد. او یک قرارداد 70 میلیون دلاری با نایک امضا کرده که بالاترین رقم قرارداد برای تمامی ورزشکاران زن در تمامی رشته‌های ورزشی به حساب می‌آید.
 
2. لی نا (23.6 میلیون دلار):



تنیسور چینی اولین آسیایی است که به قهرمانی در گرنداسلم رسیده اما سال 2014 برای او با مصدومیت‌های فراوانی همراه بود. لی نا، تاکنون 4 عمل جراحی بر روی زانوی خود انجام داده و معتقد است این آسیب‌دیدگی کهنه دیگر هرگز به او اجازه نمی‌دهد به دوران اوج بازگردد. اگر مصدومیت لی نا نبود به طور حتم درآمدی بیشتر از شاراپوا در سال گذشته داشت. او هم با کمپانی نایک قرارداد تجاری امضا کرده است.
 
3. سرنا ویلیامز (32 میلیون دلار):



برترین تنیسور جهان تنها عضو فهرست پردرآمدترین‌های سال 2014 است که مقدار دارایی او از قهرمانی در رقابت‌های مختلف با میزان درآمدش از ناحیه قراردادهای تبلیغاتی کاملاً برابری می‌کند. سرنا ویلیامز در سال گذشته 11 میلیون دلار از جوایز قهرمانی و 11 میلیون دلار دیگر از فعالیت‌های تبلیغاتی کسب کرده. او در سال 2014 به 2 قهرمانی در مسابقات گرنداسلم رسید.
 
4. ویکتوریا آزارنکا (11.1 میلیون دلار):



تنیسور اهل بلاروس سابق بر این رتبه اول رنکینگ جهانی در بخش تنیس جهان را در اختیار داشت. او در سال 2013 قراردادی تجاری با نایک امضا کرد که هنوز هم از سود سرشار آن بهره می‌برد. آزارنکا تبلیغ‌کننده محصولات ردبول است و بخشی از شهرت جهانی خود را مدیون همین موضوع است. او در اکثر رقابت‌های سال 2014 مصدوم بود. از مجموع درآمدهایش 3.6 میلیون دلار جوایز دریافتی و 7.5 میلیون دلار دیگر درآمدهای تجاری‌اش بوده است.
 
5. کارولین وزنیاکی (10.8 میلیون دلار):



حضور در مسابقات تنیس آزاد آمریکا را می‌توان بهترین عملکرد ورزشی تنیسور دانمارکی در سال 2014 دانست. اما فقط 1.3 میلیون دلار از درآمدهای وزنیاکی از دریافت جوایز به دست آمده و 9.5 میلیون دلار دیگر همگی به فعالیت‌های تبلیغاتی او مربوط می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار