موسوی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تقویت تولید داخلی کلیدی برای کاهش وابستگی بودجه به نفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت بخشی از سناریوی تحریم‌ها علیه ایران برای تحت فشار قرار دادن کشورمان است گفت: باید این فرصت را مغتنم شمرد تا اقتصاد نفتی را به اقتصاد مقاومتی تبدیل کنیم.

سیدمهدی موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی اظهار داشت: کاهش قیمت نفت بخشی از سناریوی تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برای تحت فشار قرار دادن کشورمان است.  
 
وی در رابطه با تاثیر کاهش قیمت نفت در بودجه گفت: به طور یقین افت قیمت نفت در در لایحه بودجه کشور تاثیر گذار بوده به طوری بیش از یک سوم بودجه وابسته به نفت است.  
 
موسوی نژاد تصریح کرد: کاهش قیمت یک فرصت خوب برای کشور ما در جهت تامین منابع درآمدهای غیرنفتی بجای نفت است مسلما قیمت نفت بازهم کاهش پیدا خواهد کرد در این زمینه شکی وجود ندارد بهرحال مسئولان کشور بایستی به خود بیایند تا از این فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را ببرند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید این فرصت را مغتنم شمرد تا اقتصاد نفتی را به اقتصاد مقاومتی تبدیل کرد. برای رسیدن به این هدف بایستی تولید داخلی را در جهت توسعه اقتصاد کشور ارتقا بخشیم.
 
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی به فرموده مقام معظم رهبری کشور باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند، تصریح کرد: در حال حاضر ما 1 بشکه نفت صادر می‌کنیم و در عوض کالاهایی با 20 برابر قیمت آن بشکه از کشورهای دیگر وارد می کنیم و البته این در شرایطی است که قیمت نفت در بالاترین حد خود باشد، در حالی که دانشمندان غیرتمند ایرانی خود می توانند همین کالاها و نیازمندی ها را در داخل تولید کنند.
 
موسوی‌نژاد افزود: توجه به سایر صنایع از جمله کشاورزی و گردشگری می تواند به پویایی اقتصاد کشور کمک کند به عنوان مثال صنعت کشاورزی از نظر مواد اولیه نیاز به خارج ندارد چرا که با خودباوری و توجه به این بخش عرصه برای اشتغال زایی و سرمایه گذاری برای تولید و صادرات فراهم می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار