تنظیم وزن با نور اتاق خواب

اگر به دنبال روشی آسان برای از دست دادن وزن هستید، سعی کنید تا جایی که امکان دارد اتاق خوابتان را تاریک نگه دارید. نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد خوابیدن در اتاقی با نور زیاد خطر ابتلا به اضافه وزن را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از ایران، به نقل از مجله اپیدمیلوژی امریکا، محققان مؤسسه تحقیقات سرطان لندن در بررسی میزان روشنایی اتاق خواب زنان دچار اضافه وزن و چاقی، متوجه شدند اتاق خواب آنها در طول شب به اندازه‌ای روشن بود که می‌توانستند براحتی سراسر اتاق را ببینند. در این تحقیق از 113 هزار زن خواسته شد تا میزان نور اتاق خواب خود را در شب گزارش کنند.

 

مثلاً بگویند نور به قدر کافی برای خواندن وجود دارد، اندازه نور برای دیدن فضای اتاق کافی است اما نمی‌توان در آن چیزی خواند، اندازه نور به قدری است که می‌توانید دست تان را مقابل خود ببینید اما فضای اتاق مشخص نیست و اتاق خواب به اندازه‌ای تاریک است که نمی‌توان نزدیک‌ترین وسیله را در آن مشاهده کرد.

 

پاسخ زنان بر پایه چاقی آنان مقایسه شد. نتایج شاخص توده بدن در زنانی که اتاق خوابشان تاریک نبود، گزارش شد. «آنتونی سویردور» از مؤسسه تحقیقاتی سرطان می‌گوید: نور، ساعت بدن را مختل کرده و چرخه طبیعی خواب و بیداری را از تعادل خارج می‌کند، در چنین شرایطی تولید ملاتونین یا هورمون خواب به تأخیر افتاده و باعث اضافه وزن می‌شود. اما هنوز شواهد کافی مبنی بر اینکه اگر اتاق خواب را کاملاً تاریک کنیم به از دست دادن وزن کمک می‌کند یا خیر، وجود ندارد.

برچسب ها: تنظیم ، وزن ، نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار